۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۸۵۸
مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

عید سعید غدیر فرصتی مناسب برای بازگشت به مسیر حق و حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان با تبریک عید سعید غدیر خم، حاکمان عرب و مسلمان را به الگوگیری از شیوه حکومت داری بی نظیر امام علی(ع) فراخواند.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درپیامی به مناسبت عید سعید غدیر، این عید فرخنده را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این مناسبت، فرصتی باشد برای بازگشت به مسیر حق و حقیقت و پیروی از راستی و درستی.

آیت الله قبلان امام علی(ع) را الگویی بی نظیر در تاریخ بشریت برشمرد و همگان را به بهره گیری از چشمه جوشان آموزه های ایشان فراخواند و گفت: امام علی به گرد حق می گردد و حق پیرامون علی و تمامی انسان ها باید با کنار گذاشتن کینه، تعصب و غرض ورزی از ایشان الگو بگیرند و با تمام تلاش برای ظهور حقیقت بکوشند.

وی همچنین اعراب و مسلمانان را به پیروی از امیرالمومنین(ع) که حقیقت و عدالت را در شیوه حکومت داری خود تجسد بخشید، فراخواند و گفت: حاکمان عرب و مسلمان با پیروی از این امام بزرگوار باید مسیر حق و عدالت را پیش گیرند و به حمایت از قضایای بر حق امت به ویژه قضیه فلسطین بپردازند و در برابر دشمن صهیونیستی بایستند.

این شخصیت برجسته شیعه در لبنان هدف پروژه های صهیونیستی را فتنه انگیزی و تفرقه افکنی در میان صفوف یکپارچه مسلمانان دانست و گفت: هر جنبشی که در راستای رویارویی با رژیم صهیونیستی نباشد، خدمتگزار استعمار جدید است که به دنبال آشوب انگیزی و تنش زایی و کینه افزایی و برانگیختن کشمکش های مذهبی و طایفه است.

وی در پایان پیمودن مسیر صحیح را حاصل پیروی از پیشوای خردمند دانست و با ابراز اینکه پیامبر(ص) با انتخاب جانشین برای خویش به دنبال فراگیر ساختن عدالت در امت و برقرار ساختن شریعت و پیشرفت سازمان یافته بود، افزود: با گردهمایی در این روز فرخنده خواستار تقویت محبت و وحدت و توافق بر کلمه حق است./981/ب902/گ
ارسال نظرات