۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۸۷۶

فعالیت 200 روحانی طرح هجرت در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام لطیفی با بیان این که هم اکنون 200 روحانی در طرح هجرت استان فعالیت می کنند، گفت: مساجد مناطق محروم و دورافتاده نیازمند تبلیغ مبانی دینی و ارزش های اسلامی هستند.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در جمع روحانیان طرح هجرت استان با بیان این‌که ترویج شعائر اسلامی و حل مشکلات عقیدتی و اجتماعی از وظایف روحانیان طرح هجرت است، اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات دینی مردم به ویژه جوانان از مهم‌ترین وظایف مبلغان حوزوی است.

وی با تأکید بر این‌که مدارس علوم دینی باید مبلغانی آگاه به زمان و پاسخگو به شبهات دینی جوانان تربیت کنند، اظهار داشت: حوزه‌‌های علمیه مهم‌ترین سد در برابر توطئه‌‌ها و هجمه‌های فرهنگی استکبار جهانی علیه کشورمان هستند.

حجت الاسلام لطیفی با بیان این‌که هم اکنون دویست روحانی در طرح هجرت استان فعالیت می کنند، گفت: مساجد مناطق محروم و دورافتاده نیازمند تبلیغ مبانی دینی و ارزش های اسلامی هستند در حالی که از وجود روحانیون محروم هستند و باید این خلاء با آموزش نیروهای جدید پر شود.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر مخاطب شناسی در امر تبلیغ گفت: روحانیان طرح هجرت بایستی با درک شرایط زمانی و مکانی نسبت به تشریح مبانی ارزشمند دینی اقدام کنند و در این فرصت از شناسایی افراد مستعد جهت ارائه ی آموزش‌های لازم، غافل نباشند.

وی با تأکید بر این‌که روحانیون باید با دانش‌افزایی سعی در مقابله با شبهات دشمنان داشته باشند، گفت: حوزه علمیه قم برنامه‌های درس‌های غیر حضوری را برای تحقق این مهم در دستور کار خود دارد.

حجت الاسلام لطیفی با بیان این‌که خانواده‌های روحانیان نشانگر باطن وجودی آنان است، گفت: آینه سخنرانی‌های روحانیان در خانواده‌های آنان متجلی می‌شود و باید نسبت به خانواده‌های خود نیز برنامه‌های تربیتی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان شناسایی افراد مستعد را از دیگر رسالت‌های روحانیون طرح هجرت برشمرد و گفت: روحانیون باید در روستاها و مکان‌هایی که با مردم ارتباط دارند، زمینه حضور افراد مستعد در حوزه‌ها را فراهم کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات