۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۸۸۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز:

فلسفه غدیرخم را باید در مسأله ولایت فقیه جستجو کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: اگر امروز شاهد امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستیم، همه از برکات ولایت فقیه و جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.
حجت الاسلام عباس زاده، مسؤول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر اسلامي تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس زاده، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز امروز در مراسم جشن عید غدیرخم که با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای تبریز همراه بود، اظهار داشت: فلسفه عید غدیرخم را باید در مساله ولایت فقیه جستجو کرد.

وی با بیان این‌که ولایت فقیه ادامه ولایت ائمه اطهار و انبیای الهی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستیم، همه از برکات ولایت فقیه و جان‌فشانی شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام عباس‌زاده در ادامه با تشریح خطبه غدیریه تصریح کرد: نبی مکرم اسلام با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان وصی و امام امت اسلامی، رسالت خود را تکمیل و آینده جامعه اسلامی را بیمه کرد.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به وقایع پس از ارتحال نبی اکرم گفت: پس از وفات حضرت رسول(ص)، همان صحابه ای که تک به تک برای تبریک به امام علی(ع) در روز غدیرخم آمده بودند، در مقابل آن حضرت ایستادند و حقیقت آن روز را کتمان کردند.

وی با اشاره به مجاهدت علامه امینی در حقانیت ولایت مولای متقیان علی(ع) تصریح کرد: آن عالم وارسته با استناد به آیات، روایات و احادیث متعدد که حتی مورد تائید اهل سنت نیز بوده است، حقیقت واقعه غدیرخم را اثبات کرده است.

حجت الاسلام عباس زاده در بخش دیگری از سخنان خود ادامه راه شهدا را به نفع جامعه بشری دانست و اظهار داشت: شهدا نیازمند برپایی مجالس بزرگداشت و یا برگزاری یادواره ها نیستند، ما هستیم که برای درک حقایق هستی نیازمند ادامه آرمان شهداییم.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای دیزج امیرمدار تصریح کرد: شهدا چراغ راه بشریت در ظلمات نفسانی و دنیوی هستند، باید با شناخت و ادامه راه شهدا در تبعیت از ولایت فقیه پیشقدم باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم یاد و خاطره خانم فاطمه صغری شفیعی دیزجی، مادر دو شهید دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد./935/پ202/س
ارسال نظرات