۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۰۰۵
دبیر کمیته همکاری‌های مازندران خبر داد؛

اجرای طرح شبکه ملی تبلیغ در 1300 مدرسه مازندران

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران با اشاره به آغاز اجرای طرح شبکه ملی تبلیغ مدارس در استان گفت: هزار و 300 مدرسه استان زیر پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.
تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه، امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان درساری از اجرای طرح شبکه ملی تبلیغ در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری جمعی از طلاب جوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این که این طرح سال گذشته در برخی از مدارس استان به صورت آزمایشی اجرا شد، افزود: خوشبختانه میزان استقبال از اجرای این طرح از سوی مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان بسیار مناسب بوده است.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که هزار و300 مدرسه مازندران زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: طلاب اعزامی از حوزه علمیه قم در مباحثی همچون عفاف و حجاب، فرق و مذاهب، پاسخگویی به شبهات و بیان احکام دینی با دانش آموزان ارتباط برقرارمی کنند.

وی با اشاره به این که در اجرای آزمایشی این طرح 400 دانش آموز مقطع راهنمایی در 13 مدرسه ازمباحث مطرح شده در حوزه دینی بهره مند شدند، تصریح کرد: دراین طرح پنج ساله روحانیان با حضور در سطح مدارس مهم ترین احکام دینی ویژه دانش آموزان را پاسخ خواهند گفت.

رییس ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش مازندران، اجرای طرح شبکه ملی تبلیغ در سطح مدارس استان را یک ضرورت دانست و با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر سازوکار اجرای این طرح در مازندران فراهم شده است، بیان داشت: با اجرای این طرح شاهد تعمیق باورهای دینی در سطح مدارس استان خواهیم بود.

دبیرستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران با بیان این که امروز شبهات گسترده ای از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه به ویژه میان نوجوانان وجوانان ترویج می شود، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات دینی در سطح جامعه یکی از مهم‌ترین وظایفی است که طلاب و روحانیان باید انجام دهند.

وی با بیان این که با حضور روحانیان در مدارس همه سؤ‌الات دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: امروز حضور روحانیان در مدارس، بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

حجت الاسلام کاوه با بیان این که در جذب و تامین اعتبار موفق نشدیم، تصریح کرد: دستور اجرایی شدن این طرح به تازگی صادر شده و به نظر نمی‌رسد اعتبارات آن به همین زودی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح دو برنامه در پیش داریم، گفت: در برنامه نخست روحانیان در طول سال در مدارس حضور دارند که بیش از 600 میلیون تومان برآورد هزینه شده و در طرح دوم هم روحانیان صرفا برای سخنرانی در مدارس حضور می‌یابند که صد میلیون هزینه دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات