۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۰۰۶
رییس ارشاد شوشتر خبر داد؛

ارسال 2000 اثر به همایش ردپای ماه

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از ارسال 2 هزار اثر به جشنواره ردپای ماه در این شهرستان خبر داد.
بدون تصوير 2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در مراسم افتتاحیه همایش شعر ردپای ماه در این شهرستان اظهار داشت: در همایش شعر ردپای ماه در این شهرستان بیش از 2 هزار اثر ارسال شده است و شعرا از همه استان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این جشنواره به عنوان جشنواره شعر استانی در این شهرستان برگزار شده است و به این دلیل تلاش شده است تا همه شعرا در استان خوزستان در این جشنواره شرکت کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شعر برای اهل بیت دارای فضائل بسیار زیادی است، تاکید کرد: سرایش شعر برای اهل بیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به این دلیل تلاش شده است که این همایش با محوریت امام علی (ع) در این شهرستان برگزار شود.

حجت الاسلام فدیعمی با تاکید بر این که شعر برای اهل بیت دارای اهمیت بسیار زیادی است، افزود: باید تلاش کرد تا تلاش ادبی در راستای سنت اهل بیت رونق زیادی داشته باشد و برگزاری جشنواره در این باره باید در سطح کیفی خوبی برگزار شود.

وی همچنین تاکید کرد: جشنواره نور چشم کاری مشترک از اداره ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان است که برای ترویج فرهنگ نماز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره همه هنرهای تجسمی را دربر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این جشنواره همه هنرهای تجسمی مانند مجسمه‌سازی، نقاشی، شهر و تئاتر را دربر می‌گیرد و دبیرخانه این جشنواره در شهرستان شوشتر تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام فدیعمی با اشاره به اینکه هر یک از شاخه‌های این جشنواره در یکی از شهرستان‌های خوزستان برگزار می‌شود، افزود: برای تاثیر گذاری بیشتر این جشنواره قرار است هریک از این رشته‌ها در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شود تا در فرهنگسازی و تاثیرگذاری این جشنواره در گستره‌ای بیشتر تلاش شده باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: این جشنواره قرار بود در سال 89 برگزار شود ولی به دلایلی برگزاری آن به نیمه دوم سال جاری موکول شده است و امید است با برگزاری این جشنواره گامی در افزایش توجه به نماز در جامعه برداشته شود.

این مقام مسؤول درباره مسئول دبیرخانه جشنواره گفت: در شرایط کنونی برای رئیس اداره ارشاد اسلامی شوشتر به عنوان مسئول دبیرخانه این همایش حکم مسئولیت صادر شده است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات