۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۰۱۱
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر تبیین اصل مترقی ولایت فقیه:

کرسی‌های آزاد‌اندیشی ولایت‌فقیه در حوزه و دانشگاه برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: بایستی با برپایی کارگاه ها و کلاس های پرسش و پاسخ، زمینه بحث و تبادل نظر پیرامون این اصل مترقی را فراهم سازیم.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در همایش همایش بزرگ استانی «‌ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا‌» که در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار می شود، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تبیین اصل ولایت فقیه و رهبریت مقام معظم رهبری در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی هستیم.

وی با تاکید بر برپایی کرسی های آزاد اندیشی با موضوع ولایت فقیه در حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بایستی با برپایی کارگاه ها و کلاس های پرسش و پاسخ، زمینه بحث و تبادل نظر پیرامون این اصل مترقی را فراهم سازیم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر نقش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در برپایی کرسی های آزاداندیشی ولایت فقیه گفت: در زمینه اصل مترقی ولایت فقیه دارای استدلال های قوی و علمی محکم هستیم و بهتر است در دانشگاه ها استادان و فقهای فن به شبهات برخی جوانان نیز پاسخ دهند.

وی شبهه افکنی دشمنان در مساله ولایت فقیه را بی اثر دانست و افزود: امروز اصل ولایت فقیه بایستی یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات و دغدغه های فکری جوانان باشد، چراکه نظام ولایی تنها پاسخگوی نیاز فطری و معنوی بشریت است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که دوران حیات اندیشه لیبرالیستی به پایان رسیده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون مدل و نظام جدید سیاسی که همان نظام ولایت فقیه است به جهانیان عرضه کرده و این نظام همان گمشده وجدان و فطرت بیدار بشریت است.

همچنین صابری، استاندار اردبیل در این همایش با قدردانی از تدبیر دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در برگزاری همایش «‌ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا‌» اظهار داشت: برگزاری این همایش در شرایطی که جهان اسلام با خیزش امت مسلمان روبه‌رو اسـت، ابتکاری ارزنده است.

وی اصل ولایت فقیه را پشتوانه خوب نظام اسلامی دانست و افزود: بیداری اسلامی در سایه مجاهدت روحانیت و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری به ثمر نشسته است./935/پ201/س
ارسال نظرات