۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۰۱۷
عضو خبرگان رهبری:

هیچ اختلاف نظری در اصل ولایت فقیه وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: همه فقهای شیعه به اتفاق اجماع کردند که ولی فقیه باید فقیه‌، عادل جامع الشرایط و مجتهد در احکام شرعی به نیابت از ائمه هدی باشد.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش بزرگ «‌ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء » که در سالن ثارالله اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: دو دیدگاه نظری و عملی نسبت به بحث ولایت فقیه وجود دارد که از دیدگاه نظری جایگاه ولایت فقیه بر مبنای فقهی بودن آن است.

وی با بیان اینکه در بحث عملی عملکرد سیاسی ـ فرهنگی شخص ولی فقیه مورد توجه است، خاطر‌نشان کرد: ولایت فقیه بنا به تعریف امام راحل شاخه‌ای از ولایت امیر‌المومنین(ع) است که نقش ارزنده ای در نظام اسلامی ایفا می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر تبیین مباحث نظری و عملی ولایت فقیه در محافل و مجالس علمی و فقهی حوزه و دانشگاه گفت: امروز نیازمند تبیین برکات وجود ولایت فقیه در نظام اسلامی هستیم.

وی قدرشناسی از نعمت ولایت را در تبعیت از ایشان دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین برکات ولایت فقیه بیداری امت‌های اسلامی با تکیه بر رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ولایت فقیه برگرفته از سخن قرآن، سنت و ائمه اطهار است، ادامه داد: اگر اختلافی نیز میان فقهای شیعه در خصوص مساله ولایت فقیه در گذشته مشاهده شده است، روی حدود و راه‌های رسیدن به آن بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری با تأکید بر اینکه در اصل ولایت فقیه هیچ اختلاف نظری نیست، گفت: همه فقهای شیعه به اتفاق اجماع کردند که ولی فقیه باید فقیه‌، عادل جامع الشرایط و مجتهد در احکام شرعی به نیابت از ائمه هدی باشد.

گفتنی است، همایش بزرگ «ولایت فقیه، استمرار حرکت انبیا‌» به همت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در حسینیه ثار الله سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات