۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷
امروز در سراب؛

عملیات اجرایی بازسازی خانه علامه امینی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ عملیات اجرایی بازسازی و مرمت خانه علامه امینی در روستای زادگاهش در سراب آغاز شد.
مرمت خانه علامه اميني مرمت خانه علامه اميني مرمت خانه علامه اميني
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در سراب، تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، امروزدر آیین آغاز مرمت و بازسازی خانه علامه امینی در روستای سردهای شهرستان سراب گفت: با مرمت و بازسازی خانه علامه امینی،این بنای تاریخی با حفظ هویت قدیمی خود و با بهره‌گیری از معماری اسلامی با عنوان خانه ولایت به مجموعه فرهنگی‌، دینی برای شناساندن شخصیت جهانی علامه امینی تبدیل خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: دوسال پیش با هزینه 700 میلیون ریالی این خانه از وراث و مالک حقیقی خریداری و به تملک سازمان میراث فرهنگی درآمد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان اضافه کرد: خانه ولایت با اعتبار 3 میلیاردریال و در مساحت 300 مترمربع بازسازی و مرمت شده و در اختیار امام جمعه سراب قرارخواهد گرفت.

محمدی رقم اولیه تخصیص یافته برای مرمت این خانه قدیمی را 500 میلیون ریال و از ردیف مصوبات استانی دولت ذکر کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: با توجه به شخصیت جهانی علامه امینی انتظار می رود خانه وی پس از بازسازی و مرمت مورد بازدید گردشگران مذهبی و پژوهشگران دینی از اقصی نقاط عالم قرارگیرد.

وی خواستار ترجمه و انتشار کتاب گرانسنگ الغدیر از سوی محققین شده و تاکید کرد: در عصر بیداری اسلامی ضرورت شناساندن الغدیر به مردم مسلمان جهان بیشتر از گذشته احساس می شود.

در ادامه حجت الاسلام محمد علی حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب بازسازی خانه علامه امینی و ارزش نهادن به افتخارات جهان اسلام را در راستای احیای ارزش های  دینی و علوی دانست.

وی افزود: علامه امینی فخر جهان اسلام بوده و اکنون نیز الغدیر علامه امینی از اسناد محکم و مستدل محسوب می شود.

مهدی بنی فاطمه بخشدار مرکزی سراب نیز گفت: نگهداری و حفظ آثار تاریخی و اسلامی وظیفه و رسالتی همگانی است.

وی خواستار تسریع در بازسازی و مرمت خانه علامه امینی شد./949/پ202/س

ارسال نظرات