۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۰۸۴

نشست تخصصی تبلیغ در حوزه علمیه اهواز برگزار شد

خبرگزاری رساـ نشست تخصصی تبلیغ با حضور حجت الاسلام میر باقری در مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر اهواز برگزار شد.
حجت الاسلام سيدمهدي ميرباقري، رييس فرهنگستان علوم اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست تخصصی تبلیغ با حضور حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی، روز گذشته در مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر اهواز برگزار شد.

عضو هیئت علمی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی در این نشست با اشاره اهمیت تبلیغ دین اظهار داشت: در این راه وسوسه های متعددی سوی انسان می آید، باید به شدت تلاش کنیم که تبلیغ مان برای خدا باشد تا خدا هم حامی ما باشد و کارمان به نتیجه مطلوب برسد.

کار برای خدا ماندگار، مفید و موثر می ماند

وی ادامه داد: دلی نرم و محشور با حضرت حق می شود که از کانال اخلاص گذشته باشد، بدانیم که اگر شیطان وارد بر ما شد، مجلس از آن متاثر می شود، باید مراقب باشیم اقبال های مردم اخلاص مان را خراب کند در این راه بایداز خداوند التماس اخلاص کنیم زیرا کار برای خدا است که ماندگار، مفید و موثر می ماند.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر تبلیغ عملی ابراز داشت: باید مراقب اعمال خود باشیم ، توجه به خانواده و غفلت نکردن از خانواده نیز از نکات مهم برای مبلغان است، این مساله بسیار مهم است، باید برای خانواده خود و تربیت دینی فرزندان وقت گذاری کنیم.

خود برتر بینی در خانواده نوعی از استکبار است

وی داشتن اخلاق حسنه در خانه را از خصوصیات مهم مبلغان عنوان کرد وگفت: دلیلی ندارد که خودمان را از همسرانمان برتر بدانیم، یا اینکه خدمت کردن به خود را از وظایف آنان بدانیم، این نوعی از استکبار است که این گونه فکر کنیم و عمل نماییم.

استاد حوزه علمیه قم تفقه در دین را شرط اساسی برای یک مبلغ دانست و افزود: یک مبلغ باید بر اساس برنامه مدونی سرمایه گذاری خود را روی قرآن و روایات اهل بیت(ع) نماید و دراین مسیر از وقت گذاری نباید مضایقه کرد، یک مبلغ باید نیمی از وقت خود را صرف خود کند تا از این رهگذر بتواند بجوشد و سود برساند.

حجت الاسلام میرباقری تاکید کرد: مبلغ باید زبان قرآن و اهل بیت(ع) باشد، زیرا در پرتو دین است که انسان تربیت می یابد و رشد می کند.

وی آگاهی از مسائل سیاسی، جهانی، تاریخی را از دیگر ملزومات مبلغان برشمرد و ابراز داشت: همواره باید با فکر و مشاوره امور را پیش ببریم، برای مطالعات جدی خود برنامه ریزی داشته باشیم و از خواندن هر چیزی بپرهیزیم.

برای ظهور و بروز در اجتماع عجله نکنید

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، اصلاح نفس را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: شیطان بیش از هر چیزی تلاش می کند که عالم ربانی ایجاد نشود.

وی در پایان اذعان داشت: برای ظهور و بروز در اجتماع عجله نکنید، این کار شیطان است زیرا با این به جای از شما مثلا آیت الله بروجردی ساخته شود، به یک مساله گو تبدیل می شوید./945/پ202/ص
ارسال نظرات