۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۰۹۱
روحانی برجسته دروزیان لبنان:

شکی نداریم که هیچ کس توان آسیب رساندن به ایران را ندارد

خبرگزاری رسا ـ روحانی برجسته دروزیان لبنان ایران را کشوری دانست که در برابر امپریالیسم جهانی ایستاده است و تاکید کرد که بی شک کسی توان ضربه زدن به ایران را ندارد.
شيخ نصرالدين غريب و غضنفر رکن آبادي
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نصرالدین غریب، شیخ عقل دروز لبنان، روز گذشته در دیدار با غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در دفتر خود در منطقه کفرمتی، ضمن تبریک اعیاد سعید خم و قربان، پیرامون آخرین تحولات لبنان و منطقه به گفت و گو نشستند.

شیخ نصرالدین غریب با اشاره به تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: شکی نداریم که هیچ کس توان آسیب رساندن به ایران که امروز تبدیل به ایران بزرگ شده است را ندارد. ایرانی که در برابر امپریالیسم جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستاده است.

این روحانی برجسته دروزیان لبنان با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه مبنی بر تعلیق عضویت این کشور در این اتحادیه، گفت: هرگز شاهد نبودیم که این اتحادیه با اکثریت 18 رای موافق، تصمیمی علیه رژیم صهیونیستی بگیرد در حالی که چنین تصمیمی علیه کشوری دوست و مستقل گرفته است.

وی اعراب را به برقراری روابط دوستانه با یکدیگر فراخواند و افزود: سوریه کشوری قدرتمند است و این آشوب ها، این کشور را به لرزه نمی اندازد و به یاری خداوند توانمند باقی خواهد ماند و این در حالی است که در لبنان برخی نداهای مخالف را می شنویم که دوام نخواهند آورد.

شیخ عقل دروزیان لبنان لبنانی ها را به نزدیکی به یکدیگر فراخواند و با تاکید بر حمایت از مقاومت در پاسداری از خاک لبنان در برابر تجاوزگری های رژیم صهیونیستی، خواستار ایستادن در کنار ارتش این کشور و مقاومت برای حفظ عزت، استقلال و کرامت لبنان شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح توانمندی های ایران در عرصه های مختلف نظامی، اظهار داشت: دشمنان به خوبی به این توانمندی ها آگاهند و می دانند که در صورت هرگونه تعرض با پاسخی قاطع و فوری مواجه خواهند شد، از این رو، تمامی تلاش های آنها صرفا برای جنجال آفرینی رسانه ای است تا بتوانند شکست های خود در منطقه از جمله در عراق را از دید ناظران و مردم منطقه پنهان سازند.

رکن آبادی با اشاره به شکست های مکرر آمریکا در منطقه، گفت: آمریکا در هرکجا که وارد شد با شکست سختی روبرو شد و در خصوص سوریه نیز نمی تواند هیچ دستاوردی داشته باشد؛ چرا که ملت هوشیار و مقاوم سوریه با تظاهرات میلیونی خود ثابت کردند که در کنار دولت هستند و تا زمانی که ملت در کنار دولت باشد، هیچ آسیبی به کشور وارد نمی شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات