۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۱۲۵
با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور؛

‌‌نشست تخصصی آسیب‌شناسی عزاداری‌ در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی آسیب شناسی عزاداری های محرم و صفر با حضور معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در زاهدان برگزار شد.
حسين روحاني نژاد- معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز در نشست تخصصی آسیب شناسی عزاداری های محرم و صفر که  در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: مناسبت‌های فرهنگی در کشور فرصتی استثنایی است که نظیر آن در هیچ دین و مذهبی با این گستردگی یافت نمی‌شود و همین مناسبت‌ها سبب شده مردم با معارف دینی و ارزش های اسلامی به خوبی آشنا شوند.

وی، با بیان این که ظرفیت‌های فراوانی در مناسبت های فرهنگی ما وجود دارد گفت: به وسیله همین مناسبت‌ها، کارهای بزرگی در کشور، به خصوص در بحث فرهنگ انجام گرفته و از آنجایی که دشمن به اهمیت این مناسبت‌ها پی برده و این ظرفیت‌ها را کاملا شناخته است، برنامه‌ریزی کرده تا بتواند خرافات را در سطح کشور گسترش داده و از این طریق آیین های مذهبی ما را مخدوش کند و برای این کار نیز اعتبارات کلانی هزینه کرده است.

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به این‌که حوزه فرهنگ را رصد می کند، هوشیارانه وارد عرصه شد و ستادی را تحت عنوان ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با عضویت سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، حوزه علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ایجاد کرد تا بتواند وضعیت فرهنگی مناسبت ها را ساماندهی کند.

دبیر ستاد مرکزی ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی تأکید کرد: این ستاد در بیش از 240 شهرستان وجود دارد و بر حسب ضرورت در دیگر شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه ستاد توانسته در سال‌های گذشته با سیاست‌گذاری‌های درست، هم توطئه دشمن را نقش بر آب کند و هم محتوا‌بخشی را در این مناسبت‌ها در دستور کار خود قرار دهد تا از این راه‌، برای دین‌باوری جامعه گام مؤثری بردارد.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد با بیان این‌که مناسبت‌های مذهبی حتما باید با محوریت قرآن، در مسجد و با حضور روحانی صورت گیرد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه ماه محرم چند کار اساسی جهت گسترش این برنامه‌های فرهنگی و اعمال سیاست‌هایی که در ستاد بوده انجام داده است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری هزار همایش با حضور روحانیان سراسر کشور در تهران و سپس انتقال این همایش ها به مراکز استان‌ها است.

وی، برگزاری نشستی برای هیأت‌های بزرگ و تأثیرگذار که مخاطبین چند ده هزار نفری در کشور دارند را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان و بیان کرد: نشست دیگری نیز با مداحان در مورد محتوای اشعار و نوحه ها خواهیم داشت که در مراکز استان ها نیز مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی نژاد اظهار امیدواری کرد: امسال بتوانیم 50 هزار مبلغ برادر و خواهر در سراسر کشور ساماندهی کنیم که بخشی از این مبلغان در برخی مناطق کشور، برادران اهل سنت هستند چرا که برادران سنی ما علاقه‌مند به اهل بیت‌(ع) بوده و تمایل دارند در مجالس آنها مناقب ائمه اطهار‌(ع) مطرح شود.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان این‌که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی قصد دارد مجالس مذهبی را در دو جایگاه شکلی و محتوایی با همفکری اعضای ستاد، ساماندهی کند، بیان داشت: عزاداری‌ها‌ باید از حالت مداح‌محوری صرف خارج شده و سخنران‌محور شود و اقامه عزا با مباحث قرآنی همراه باشد./940/پ202/س
ارسال نظرات