۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۱۳۰

همایش استقبال از محرم در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سنتی استقبال از ماه محرم با حضور مبلغان، مداحان و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) در استان اردیبل برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، روز گذشته در همایش استقبال از ماه محرم با تاکید بر رسالت خطیر روحانیت و مداحان در تبیین اهداف نهضت عاشورا اظهار داشت: مداحان و مبلغان محرم و صفر مسؤولیت تبلیغ و نشر ارزش‌های اسلامی را برعهده دارند.

وی به نقش مهم علمای بزرگ دین و شعرای مذهبی و مرثیه خوانان در روشن کردن و تبیین مسائل دینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوز حقیقی عزاداری بر امام حسین(ع) از جانب اولیای الهی صادر شده است ما نیز باید به عظمت این امر اهتمام کنیم و اجازه ندهیم به ساحت شعر و مداحی عاشورا خدشه‌ای وارد شود.

حجت الاسلام ستوده در ادامه سخنان خود تغافل و حرکت انفعالی را به عنوان آفت بزرگ در بیان احکام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: مبلغان دینی و شعرای مذهبی ما باید از حرکات انفعالی خودداری کنند و با بیان حقایق دین اسلام اصول اساسی دین اسلام را تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یکی دیگر از آسیب‌های جدی مداحی و شاعری دربار حسینی را بی‌توجهی به مبانی و آموزه‌های کربلا عنوان کرد و گفت: شاعر و مداحی که از این مبانی فاصله بگیرد در حقیقت راه به خرافه‌گرایی خواهد برد و هرگز نخواهد توانست مبانی ارزشی را مطرح کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد نیز در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت حسینی است و شهیدان این انقلاب با شنیدن فریاد یاری طلبی حضرت سید الشهدا (ع) با آغوش باز به استقبال مرگ در راه حق شتافتند.

گفتنی است، مداحی پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع)، قرائت شعر، پخش نماهنگ و اهدای بسته های فرهنگی و کتاب از جمله دیگر برنامه های این همایش بود./935/پ202/س
ارسال نظرات