۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۱۳۶
امام جمعه موقت اردبیل:

ولایت‌مداری شرط قبولی اعمال است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل گفت: اگر انسان صرفا به دنبال امیال دنیوی باشد، خدا، پیامبر، امام و ولایت را تا جایی دوست خواهد داشت که دنیایش را تأمین کند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت و استاد اخلاق حوزه علمیه استان اردبیل، روز گذشته در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز رعایت تقوا را در سایه مراقبت دائمی بشر از اوضاع و احوال دانست و اظهار داشت: نتیجه مراقبت طهارت دل، روح و جسم است، اگر انسان در عقیده، اخلاق و عمل خود مراقبت نکند و هوای نفس را در محضر الهی مهار نکند دچار انحرافی می‌شود که بالاترین آن دور شدن از طهارت قلب و گناهان است.

وی با بیان این‌که تمام سرمایه حرکت دنیوی انسان، محبت اهل بیت(ع) است، گفت: باید مراقب این سرمایه کلان بود، کمال واقعی در سایه محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محقق می شود، انسان اگر به کمال توحیدی توجه نکند، امیال و شهوات دنیوی این سرمایه معنوی را به تاراج خواهد برد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل خاطر نشان کرد: اگر انسان صرفا به دنبال امیال دنیوی باشد، خدا، پیغمبر، امام و ولایت را تا جایی دوست خواهد داشت که دنیایش را تامین کند که در نهایت با همان تعلقات دنیوی در آخرت محشور خواهد شد.

حجت الاسلام فروغی ولایت‌مداری را شرط قبولی اعمال دانست و ادامه داد: استغفار و نماز بدون توجه به امام زمان(عج) و نائب دوران غیبت بی اثر خواهد بود، باید نور توحیدی در نماز و عبادات بنده تجلی یابد، این نور با ولایت محقق می شود.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر این‌که باید سر عشق به ائمه اطهار(ع) را یافت، تصریح کرد: انسان جدا از اعمالش نیست، اگر اعمال الهی باشد، انسان سیر معنوی پیش خواهد گرفت، در غیر این‌صورت از انسانیت سقوط خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق حسنه را از ویژگی های مؤمن واقعی دانست و خاطر نشان کرد: مؤمن همواره درصدد فراهم کردن موجبات شادی بندگان و قلب نازنین حضرت بقیت الله است.

حجت الاسلام فروغی با اشاره به اصل تبعیت از ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار داشت: حتی خداوند متعال نیز به مومنان تذکر می‌دهد که نباید از خط الهی و ولایت دور شوند، چرا که در برابر خداوند و پیامبر اختیاری برای انجام کار ندارند و باید تسلیم محض ولایت و توحید باشند.

وی با بیان این‌که در نظام ولایت فقیه هیچ قیدی جز قید مصلحت در نظام اسلامی و جامعه وجود ندارد، گفت: از روی تحقیق اعلام می‌کنم که هرکس از حکم ولایت دور شود دچار معصیت و گمراهی شده باید عقوبت الهی را به انتظار بنشیند.

حجت الاسلام فروغی هرگونه ایستادگی در برابر حکومت ولایت فقیه را چه از روی جهالت و چه به عمد، حرام اعلام کرد و افزود: در طول تاریخ بسیاری از افراد این حقیقت را درک نکرده و به گناه و ضلالت و گمراهی افتاده‌اند./935/پ202/س

ارسال نظرات