۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۱۶۵
امام جمعه بیرجند:

روحانیت باید طلایه‌دار مقابله با انحرافات و نقشه‌های دشمنان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید پیشگام و طلایه دار مقابله با انحرافات و نقشه‌های دشمنان باشند، گفت: روحانیت بایستی با بهره گیری از امکانات روز پاسخگوی مسائل مستحدثه و شبهات روز باشد.
حجت الاسلام رضايي، امام جمعه بيرجند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند، شنبه شب در نشست طلاب و فضلای شهرستان قاین که در مؤسسه اولوالباب استان خراسان جنوبی در قم برگزار شد، با اشاره به آیات و روایاتی، شکرگذاری نعمت های الهی را یک اصل مهم عنوان و از انقلاب اسلامی به عنوان نعمتی بی بدیل یاد کرد.

وی در ادامه مبانی دینی اسلام را غنی و جامع توصیف و ضمن تبیین ابعاد واقعه غدیر پرداخت و تاکید کرد: تمام زیبایی ها در غدیر و شخصیت امام علی(ع) نهفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه رستگاری حقیقی را در گرو تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و یادآورشد: تمسک به ثقلین باعث می شود که انسان از انحرافات نجات یابد و همواره در صراط مستقیم حرکت کند.

وی موج بیداری اسلامی گسترش یافته در جهان را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: با وجود توطئه های دشمنان اسلام، غرب و آمریکا امروز شرایط به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورده و معادلات جهانی تغییر کرده است.

حجت الاسلام رضایی با تاکید براینکه روحانیت باید در مقابله با نقشه های دشمنان طلایه دار و پیشگام باشد، ابرازداشت: دشمنان می خواهند اسلام را از ایران جدا کنند و روحانیت در این شرایط باید رسالت مرزبانی خود را به درستی انجام دهد.

امام جمعه بیرجند هدف جریان انحرافی را نابودی اسلام، نظام و روحانیت دانست و تاکید کرد: باید در برابر این جریان که همه چیز را هدف قرار داد مقابله و مبارزه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه روحانیت باید نسبت به شرایط زمان و مکان شناخت داشته باشند، ابرازداشت: بی تفاوتی نسبت به مسائل و شرایط باعث می شود که انسان فریب بخورد و از ناحیه او ضربه هایی به دین وارد شود.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: طلاب و روحانیان باید با بهره گیری از ابزارها و امکانات مختلف، پاسخگوی مسائل مستحدثه، نیازهای جامعه و شبهات روز باشند و جامعه را به سمت سعادت حقیقی رهنمون کنند.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت استان خراسان جنوبی ارائه کرد و مردم این منطقه را مردمانی ولایتمدار، انقلابی و متعهد توصیف کرد و با اشاره به محدودیت ها و محرومیت های استان، بر ضرورت توجه بیش از پیش مسؤولان به این استان تاکید کرد. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات