۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۱۶۷

برگزاری همایش آسیب‌شناسی عزاداری‌‌ محرم در زاهدان

خبرگزاری رسا ـ همایش تخصصی آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم با حضور علما، اندیشمندان، رییس هیأت امنای مساجد و مداحان اهل بیت‌(ع) در سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حجت الاسلام روحاني نژاد- معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات کشور، در این همایش که شب گذشته در سالن نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: نقش عاشورا در احیای دین اسلام بی بدیل و بی نظیر بوده است.

وی گفت: یکی از برکات عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) در اواخر قرن 20، انقلاب شکوهمند ایران بود که معادلات همه دنیا را در عرصه سیاسی و اجتماعی به هم زد و به مسلمانان در دنیا هویت بخشید، به گونه‌ای که هر چه دامنه و گستره انقلاب آن بیشتر شد، عظمت امام حسین‌(ع) بر جامعه بشری مشخص تر شد.

وی افزود: بیش از دو دهه است که همایش های بزرگی برای بررسی نقش مذاهب در انقلاب ها، در دنیا برگزار می شود و دشمنان و مستکبران، چون انگلیس و اسرائیل غاصب با ترسیم نقشه راه، سعی در مخدوش کردن چهره عاشورا و تشیع را دارند.

حجت الاسلام روحانی نژاد اظهار داشت: سازمان های جاسوسی انگلیس و آمریکا با بررسی نقش مرجعیت و علما، سعی دارند چهره مرجعیت و علمای دین را مخدوش کنند چون مراجع شیعه‌ ‌بر اسلام و عقلانیت و اصول شیعه تأکید دارند و این امر باعث استحکام این مذهب اسلامی شده است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات کشور گفت: پشت تمامی گروه های کفرگونه، تئوری و حمایت اندیشه های استکباری وجود دارد و باید مراقب القائات دشمن بود.

وی افزود: مراسم های دینی و مذهبی عزاداری، جوش و خروش و آزادی خواهی و مبارزه علیه باطل را به وجود می اورد و دشمن روی این مسئله برنامه ریزی کرده و سعی دارد با ایجاد موهومات در فرهنگ شیعه و عزاداری‌ها، این مکتب را به انحراف بکشاند.

حجت الاسلام روحانی نژاد اظهار داشت: بنابراین باید در عزاداری ها از خرافات و توهمات دوری کنید چرا که تشیع مکتب عقلانیت و منطق است که به آقا امام زمان (عج) ختم می شود و عدالت جهانی را در پی دارد.

وی بیان کرد: هیئت های مذهبی پیرو قرآن و عترت هستند و با این محوریت در مساجد و با حضور مبلغان دین باید حرکت کنند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات کشور افزود: جمعه و جماعات از خصال امت پیامبر اسلام‌(ص) است و شیعه یعنی نماز، قرآن، عترت و مسجد. بنابراین عظمت عاشورای حسینی را امسال عاشقان اباعبدالله الحسین‌(ع) با توجه به بیداری اسلامی و با بهره گیری از رهنمودهای ولایت و امامت هر چه با عظمت تر از گذشته برگزار خواهند کرد.

در این همایش حجت الاسلام قربانپور، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با هماهنگی جریان عمومی مردم و عاشقان و ارادتمندان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین‌(ع) مصوبات ستاد شئونات فرهنگی را اجرا خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آرمان ها باید در جهت رهنمود های ولایت همسان سازی شود و نظام به یک الگوی مثبت و تحرک آفرین تبدیل شود.

حجت الاسلام پورذهبی نماینده نهاد رهبری در امور دانشگاه و عضو هیئت امنای کوی اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز ضمن بیان آسیب شناسی های صورت گرفته اظهار داشت: دسته های عزاداری امام حسین‌(ع) مخصوص به قشر خاصی نیست و این مسئله به خوبی در دانشگاه ها مشهود است.

قابل ذکر است، استان سیستان و بلوچستان دارای 600 هیأت مذهبی است که از این تعداد 168 هیأت مذهبی این استان در زاهدان فعالیت دارند./940/پ202/س
ارسال نظرات