۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۱۹۴
امام جمعه موقت رشت:

نماز جمعه رکن مهم بصیرت‌افزایی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در برگزاری پررونق نماز عبادی سیاسی جمعه تاکید کرد: نماز جمعه از ارکان بصیرت افزایی در جامعه است.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت، امروز در جمع ستاد نماز جمعه مرکز استان با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در برگزاری پررونق نماز جمعه در ایران تاکید کرد: نماز جمعه از ارکان بصیرت افزایی در جامعه است.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که نماز جمعه از آن زمان که هنگام حیات پیامبر اکرم(ص) وائمه معصومین(س) بوده، بین جوامع اسلامی به عنوان یک واجب عینی مرسوم شد، گفت: این فریضه الهی در عصر حاضر واجب کفایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه را به جایگاه اصیل و واقعی خود رساند.

وی با بیان این که نماز جمعه در طول تاریخ اسلام در مقاطع مختلفی اقامه می شده است، تصریح کرد: این فریضه مهم عبادی سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویش یافت و امروز شاهد برگزاری نماز جمعه در 700 نقطه این کشور هستیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به دو رکن عبادی و سیاسی نماز جمعه اعلام کرد: نماز جمعه از تریبون مسجد و مصلا برای ایجاد وحدت در جامعه بهره می برد.

حجت الاسلام شفیعی زاده تصریح کرد: آرامش موجود در مساجد جامع و مصلا‌ها و یاد خدا موجب می شود مومنان ضمن بهره برداری از فیوضات معنوی از احوال یکدیگر نیز آگاه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نماز جمعه در خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این فریضه مهم دینی زمینه وحدت امت اسلامی را فراهم کرده است، گفت: به همین سبب دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف این فریضه مهم عبادی هستند.

امام جمعه رشت بر حضور نسل جوان در صفوف نماز جمعه تأکید کرد و با بیان این که متولیان برگزاری نماز جمعه باید زمینه فراهم کنند تا جوانان و نوجوانان کشور با ذوق و علاقه هر چه بیشتر در این فریضه دینی شرکت کنند، گفت: حضور آحاد جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان در نماز جمعه سبب عصبانیت دشمنان نظام دینی می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات