۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۲۰۶

جشنواره زینب پژوهان در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته بسیج و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، جشنواره زینب پژوهان ویژه خواهران بسیجی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
حضرت زينب (عليها السلام) اسوه صبر و استقامت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ علی داداش زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا امروز در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه های گرامیداشت این هفته پرداخت.

وی از اجرای 70 برنامه متنوع در هفته بسیج خبر داد و اظهار داشت: همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل، گردهمایی و مانور 100 گردان عاشورا و الزهرای تبریز مشتمل بر 30 تا 40 هزار بسیجی برگزار خواهد شد.

داداش زاده با بیا اینکه این همایش بزرگ در حدفاصل چهار راه آبرسان تبریز تا مسجد کبود تبریز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این همایش با عزاداری بسیجیان در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا اعزام اکیپ های پزشکی برای ویزیت رایگان بیماران به مناطق محروم، غبارروبی از مزار شهدا، همایش تجلیل از بسیجیان اصناف، نشست های روشنگری، همایش بسیج و جهاد اقتصادی، جشنواره فیلم کوتاه، راه اندازی کانون های فرهنگی ورزشی در شهرهای مراغه و اهر و جشنواره خوشنویسان بسیجی را از دیگر برنامه های سپاه عاشورا برای گرامی داشتن هفته بسیج برشمرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره زینب پژوهان در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با هفته بسیج و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ویژه خواهران بسیجی آذربایجان شرقی و با هدف تبیین ابعاد شخصیتی و نقش ماندگار حضرت زینب(س) در حماسه تاریخی عاشورا برگزار خواهد شد.

داداش زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت روحانیان در قالب طرح صالحین سپاه عاشورا اظهار داشت: بسیجیان محلات از این پس در قالب حلقه های صالحان و چند مجموعه دیگر سازماندهی خواهند شد ضمن اینکه گردان های عاشورا و الزهرا، پایگاه محور شده و هر پایگاه دارای 250 تا 300 بسیجی فعال صاحب یک گردان عاشورا یا الزهرا خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در پایان با اشاره به ناتوی فرهنگی غرب علیه جوانان ایران اسلامی تصریح کرد: بسیج، دارای ساختاری منعطف بوده و در برابر تحولات جامعه به راحتی می تواند کارکردهای مختلفی به خود بگیرد، بسیج علاوه بر کارکرد نظامی در موقع دفاع، قادر است رویکرد فرهنگی به هنگام تهاجم نرم نیز به خود بگیرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات