۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۲۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

دشمن در جنگ نرم فرهنگ عاشورایی ملت را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی گفت: دشمن در دفاع مقدس، رمز استقامت و پیروزی ما را دریافته و امروز در قالب جنگ نرم به سراغ فرهنگ عاشورایی ملت آمده است که علما همواره حامل و مبلغ آن بوده اند.
محرم
حجت الاسلام حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در تبیین چگونگی نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس و جنگ نرم اظهار داشت: در دفاع مقدس به اقتضای این‌که انقلاب اسلامی با جلوداری روحانیت و علمای شیعه، همچون حضرت امام خمینی(ره) آغاز شده بود، روحانیت در همه صحنه‌ها حضور مؤثر و تعیین کننده داشت.

وی افزود: روحانیان، حضور در جبهه را نه به اقتضای وظیفه هدایتی خود بلکه به عنوان وظیفه تعیین شده از سوی نایب امام زمان(عج) و تکلیفی الهی بر خود فرض می دانستند و از استادان و بزرگان حوزه گرفته تا طلاب مبتدی حضور جدی و مخلصانه در صحنه نبرد داشتند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آمار 4500 نفری شهدای روحانی کشور‌ تصریح کرد: 75 درصد روحانیان حاضر در جبهه افزون بر وعظ و ارشاد، به کارهای رزمی نیز مشغول بودند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان با تأکید براین‌که به فرموده رهبر معظم انقلاب فرهنگ جبهه تا قرن‌ها برای ما پیام دارد و می‌تواند سرمایه‌ای غنی برای آیندگان در راستای انجام تکلیفشان باشد، ادامه داد: دشمن در جنگ سخت و فیزیکی در اثر نیروی ایمان و انسجام رزمندگان نتوانست به اهداف خود دست یابد؛ اما هیچ‌گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ سخت، رمز استقامت و پیروزی ما را دریافته و امروز در قالب جنگ نرم به سراغ فرهنگ عاشورایی ملت آمده است که علما همواره حامل و مبلغ آن بوده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امروز و در بطن جنگ نرم، دشمن، فرماندهان این نبرد نشانه رفته است، افزود: بر این اساس ما وظیفه داریم از این عرصه پاسداری کرده و برای نسل امروز تبیین کنیم که روحانیت دوشادوش مردم در صحنه حضور دارند.

دبیر ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان با اشاره به این‌که اگر روحانیت با پشتیبانی مردم در صحنه باشد، دشمن سودی نخواهد برد، تصریح کرد: جنگ نرم به معنای هجمه فرهنگی و تهی کردن مردم از باورها و ارزش‌ها یعنی درست نقطه مقابل رسالت روحانیت است.

وی در پایان در خصوص ضرورت برپایی یادواره های شهدا با بیان این‌که ما در همه ایام به بحث از شهدا و احیای یاد و نام و فرهنگ آن ها نیاز داریم، افزود: مسؤولان نظام به یقین متوجه این مهم هستند و در تقابل با هجمه نرم دشمن، تمام تلاش خود را در جهت گسترش و تقویت برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و یادواره‌ها به کار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: وقتی فرهنگ شهادت به لبنان می رود حماسه ای خلق می کند که در طول تاریخ مبارزات عرب بی بدیل است و حتی مورد افتخار لائیک ها قرار می گیرد.
 
وی گفت: تا زمانی که به سمت شهید و شهادت حرکت کنیم، می‌توانیم همان‌گونه که شهید در قله قرار گرفته است ما نیز به مراتب بالا صعود می‌کنیم./930/پ202/س
ارسال نظرات