۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۲۷۶
با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری؛

کلنگ احداث ساختمان جامعه آل البیت العالمیه به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ کلنگ پروژه احداث ساختمان جامعه آل البیت العالمیه وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه به زمین زده شد.
مراسم کلنگ زني ساختمان جامعه آل البيت العالميه مراسم کلنگ زني ساختمان جامعه آل البيت العالميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کلنگ احداث ساختمان جامعه آل البیت العالمیه وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه، امروز، سی‌ام آبان با حضور آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیه زمین زده شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر رییس شورای اسلامی شهر قم، محمد تیجانی اسلام‌پژوه تونسی و جمعی از مسؤولان جامعةالمصطفی العالمیه برگزار شد، آیت‌الله حسینی بوشهری با تبریک روز مباهله، اقدام ارزشمند ساخت جامعه آل البیت العالمیه را به عنوان یکی از مراکز بزرگ حوزوی به فال نیک گرفت.

وی افزود: ساختمان جامعه آل البیت باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رسد تا شاهد حضور پرشور شخصیت‌های علمی و حوزوی در آن باشیم و این مرکز برای نشر مکتب تشیع و فکر بلند پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) در کنار جامعةالمصطفی العالمیه بدرخشد و پرورش‌یافتگان آن زمینه‌سازانی برای ظهور حضرت بقیةالله‌(عج) باشند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امیدوارم نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری رهبر فرزانه انقلاب همچنان بدرخشد و الهام‌بخش حرکت‌های بزرگ در جهان باشد، کلنگ احداث ساختمان جامعه آل البیت العالمیه را بر زمین زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیه نیز با بیان این‌که جامعه آل البیت العالمیه یکی از مراکز بزرگ علمی است که راه حوزه‌های علمیه را ادامه خواهد داد، کلنگ احداث این پروژه را بر زمین زد.

پس از پایان مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان جامعه آل البیت که در قم ـ بلوار سمیه ـ کوچه شماره 12 واقع شده است، معاون اداری مالی این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ساختمان جامعه آل البیت العالمیه در زمینی به مساحت 2400 متر احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام سیداحمد جلالی افزود: این ساختمان در فضاهای اداری، آموزشی، فرهنگی،‌ ورزشی و با دارا بودن خوابگاه ویژه طلاب و دانش‌پژوهان در بنای 8 طبقه با مساحت 20 هزار متر مربع تا پنج سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز حوزوی جامعه آل البیت‌ اظهار داشت: این مرکز وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه است که به پرورش طلاب از کشورهای عربستان، عراق، امارات، بحرین، یمن، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای شرقی و آفریقایی اهتمام دارد.

معاون اداری مالی جامعه آل البیت العالمیه تصریح کرد: در این مرکز حوزوی دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و به زودی دوره اجتهاد در رشته‌های فقه، قرآن و علوم حدیث و اصول به زبان عربی تدریس می‌شود. /920/پ201/ع

ارسال نظرات