۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۲۸۹
عضو خبرگان رهبری:

غلوگویی بدترین ضربه به جایگاه اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر مستندگویی شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: غلوگویی بدترین ضربه به شأن ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم تجلیل از مقام استاد حسین غفاری شاعر عاشورایی اردبیل که در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال سوژه سازی علیه باورها و اعتقادات اصیل شیعیان در جهت ضربه به اسلام و تشیع هستند.

وی با بیان این‌که جامعه آرمانی نبوی در رسیدن و شکل‌گیری خود به بنیه و اساس مسلمی نیاز دارد که یکی از این ابزار و وسایل تبلیغ و ترویج درست است، خاطر نشان کرد: شعرا و مداحان اهلبیت بایستی در بیان خود منبع شناسی و مستندگویی داشته باشند، چراکه غلوگویی بدترین ضربه به شان ائمه اطهار است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف گریاندن مردم برای مصائب اهل بیت نیست، گفت: امروز نیازمند شناخت معارف و آموزه های متعالی آن بزرگواران هستیم، چراکه ایشان نیازمند گریه ما نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر این‌که بهترین هنر ائمه اطهار‌(ع) این است که توانسته‌اند بشریت را برای چنین آموزه‌هایی از طریق شعر و دیگر هنرها آماده کنند، گفت: هنر شعر می‌تواند در پرورش عواطف تأثیرگذاری بی‌بدیلی داشته باشد، به گونه‌ای که نبی مکرم اسلام همیشه از شاعر دوستدار اهل بیت طرفداری کرده است.

امام جمعه اردبیل به ماندگاری کلام در قالب شعر و ارزشمندی آن در اعصار و قرون مختلف اشاره کرد و بیان داشت:‌ تحصیل متون دینی با تکیه بر شعر کاری ارزشمند است که سبب می‌شود فطرت پاک انسان نیز همیشه اصالت و جایگاه خود را پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در شعر اخلاقی، حماسی و عرفانی محتوا و غنای مطالب بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: شعرسرایی در رثای اباعبدالله الحسین(ع) از عظمت و شوکت خاصی برخوردار است، افتخار می‌کنیم که اردبیل معدن تربیت و ظهور شاعران و مداحان پاک نفس و شایسته صفت است./935/پ202/س
ارسال نظرات