۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۲۹۱
آیت الله شبستری:

قبح زدایی از معصیت توطئه امروز دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز قبح زدایی از انجام معصیت در ملأ عام را توطئه دیگر دشمنان ارزیابی کرد و گفت: تذکر لسانی جنبه همگانی دارد و عامل اصلی در پیشگیری از وقوع جرائم است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جلسه ستاد گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی و قوام شریعت است.

وی خاطر نشان کرد: این نظام، با نام جمهوری اسلامی مزین شده، همواره باید جلوه هایی از معروف در جامعه تجلی یابد، متاسفانه هنوز آثاری از منکرات در جامعه دیده می شود که باید عزم جدی و همگانی برای مقابله با منکرات و ترویج معروفات در جامعه به وجود آید.

آیت الله شبستری در با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران اظهار داشت: در آیه 104 این سوره مبارکه، پروردگار متعال جمعی را مسؤول انجام این فریضه تعیین کرده، اما در آیه 110 امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی شمره می شود.

وی خاطر نشان کرد: جمع مفهوم این دو آیه به اینگونه است که آیه 104 مربوط به مرحله پس از تذکر لسانی اما آیه 110 اشاره به تذکر لسانی به عنوان رسالت همگانی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تحریرالوسیله امام خمینی(ره) به تبیین مراحل امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: بایستی مراحل این فریضه به صورت صحیح در جامعه تبیین شود، برخورد ملایم و همراه با نیت خیرخواهانه در تذکر لسانی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که همگان در مسأله تذکر لسانی وظیفه دارند، خاطر‌نشان کرد: نمازگزاران آیین عبادی سیاسی جمعه تبریز فردا راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر را با این هدف برپا خواهند کرد.

وی با تشریح ابعاد نهضت حسینی تصریح کرد: یکی از عبرت‌های مهم نهضت حسینی اجرای احکام الهی در هر شرایط زمانی و مکانی است، جهان اسلام به شرطی زنده خواهد بود که در برابر ظلم و جور ایستادگی کند.

امام جمعه تبریز بی تفاوتی نسبت به وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را در شأن مسلمانان و شیعیانی که خود را دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت می دانند، ندانست و اظهار داشت: آرزوی دیرین دشمنان فراموشی فرائض مهم دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است، از این رو توطئه های مختلفی برای انحراف در اعتقادات دینی مردم طرح ریزی کرده اند که همه در راستای براندازی نظام اسلامی است.

آیت الله شبستری بی توجهی عده ای از مردم نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را غیرقابل قبول دانست و گفت: سخنان و اندیشه هایی همچون «‌عیسی به دین خود، موسی به دین خود » سوغات غرب است، این منطق برگرفته از تفکر استعمارطلب دشمنان اسلام است.

امام جمعه تبریز قبح زدایی از انجام معصیت در ملأ عام را توطئه دیگر دشمنان ارزیابی کرد و گفت: تذکر لسانی جنبه همگانی دارد و عامل اصلی در پیشگیری از وقوع جرائم است، البته انجام این فریضه بایستی با رعایت اصول و قواعد خاص خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه دشمن با ورود به عرصه جدید جنگ سایبری، و استفاده از تکنولوژی‌های اطلاع‌رسانی هجمه‌های بسیاری به کشورهای اسلامی وارد می‌کند، گفت: متولیان امور فرهنگی و آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید با مسلح کردن خود به سلاح تقوا، اثرگذاری بیشتری بر روی جامعه خصوصا جوانان پاک این مرز و بوم داشته باشند.

همچنین در ادامه این جلسه پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی به تشریح برنامه‌های این ستاد در دهه اول ماه محرم پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات