۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۳۰۵
آیت الله نوری همدانی در مسکو:

غرب برای رهایی از بن بست چاره ای جز بازگشت به آموزه های اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع شماری از علمای کشور روسیه،‌ تحولات بیداری اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و با اشاره به موج اعتراض آمیز مردم در کشورهای اروپایی، ‌راه نجات غرب از این بست را بازگشت به آموزه های اسلامی ذکر کرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در ادامه سفر به روسیه روز دوشنبه با شماری از طلاب،‌ روحانیان و علمای مناطق مختلف این کشور دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

این مرجع تقلید نکاتی را پیرامون اهمیت علم و دانش بیان کرد و با سنگین توصیف کردن وظیفه علما در مرزبانی از دین،‌ خاطرنشان ساخت: حفظ و حراست از دین وظیفه اصلی روحانیت و علما است و باید در این مسیر وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام،‌ سخنی از امام راحل را در مورد عظمت محرم و صفر ذکر کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید می کردند ما هرچه داریم به برکت محرم و صفر است.

این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت حفظ شعائر اسلامی از سوی مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) تاکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موج بیداری اسلامی در دنیا،‌ ریشه این تحولات را انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد:‌ امروز این موج دامنه گسترده ای پیدا کرده و افزون بر منطقه خاورمیانه به کشورهای اروپایی نیز رسیده است و آنها در مقابل نظام سرمایه داری به پا خاسته اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در نامه ای به گورباچف این مساله را بیان و راه نجات و چاره آنها را در بازگشت به اسلام عنوان کرده بودند و امروز نیز غرب برای رهایی از بن بست چاره ای جز بازگشت به آموزه های اسلامی ندارد.

گفتنی است،‌ در ابتدای این دیدار شماری از روحانیان و علمای مسکو به بیان دیدگاه های خود پرداختند و مشکلات و مسائل خود را با حضرت آیت الله نوری همدانی در میان گذاشتند.

به گزارش رسا حضرت آیت الله نوری همدانی که بامداد یکشنبه عازم کشور روسیه شده است،‌ عصر سه شنبه نیز با نخبگان و اندیشندان ادیان مسکو و دیگر شهرهای روسیه دیدار خواهد کرد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات