۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۳۲۷
بحران در منطقه شیعه نشین عربستان؛

دومین جوان شیعه قطیف به شهادت رسید

خبرگزاری رسا ـ دومین جوان شیعه قطیف عربستان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود به شهادت رسید.
دومين شهيد شيعه در قطيف عربستان يکي از مجروحان تيراندازي آل سعود به شيعيان
به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی رژیم آل سعود که روز یکشنبه جوان 19 ساله شیعه قطیف این عربستان را با ضرب گلوله به شهادت رسانده بودند، شب گذشته نیز سید علی الفلفل را به شهادت رساندند.

این جوان که در راهپیمایی گسترده شهروندان قطیف در اعتراض به کشته شدن شهید ناصر المحیشی شرکت کرده بود، با تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی که درصدد متفرق ساختن جمعیت ده ها هزار نفری بودند مواجه شد و به دلیل اصابت گلوله به سینه وی، دارفانی را وداع گفت تا دومین شهید قطیف عربستان در مدت 24 ساعت باشد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی گسترده و مسالمت آمیز بلافاصله سید علی الفلفل را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند، لیکن تلاش پزشکان برای نجات وی بی اثر ماند و این جوان به فیض شهادت نائل آمد.

گفته می شود که ده ها تن دیگر از شهروندان شیعه در پی این تیراندازی مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

گفتنی است پس از اینکه نیروهای امنیتی آل سعود، روز یکشنبه به جوان 19 ساله شیعه قطیف تیراندازی کرده و وی را به شهادت رساندند، موجی از خشم و غضب شیعیان در روزهای گذشته را بوجود آورد و اوضاع در مناطق شیعه نشین به شدت بحرانی است.

خبرهای رسیده حاکیست که پیکر شهید ناصر المحیشی که از روز یکشنبه توسط مقامات سعودی در بیمارستان نگه داشته شده و از تحویل دادن این پیکر به خانواده شهید جهت تشییع و دفن خودداری می شود، همچنان در بیمارستان وجود دارد و تلاش مردم برای دریافت پیکر شهید 19 ساله تا به امروز بی نتیجه مانده است.

سخنگوی پلیس منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان از اعلام نظر درباره شهادت 2 جوان و زخمی شدن جمع کثیری از مردم این منطقه خودداری و این امر را به وزارت کشور محول کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات