۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۳۳۲
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ افروزی دوباره در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق با اشاره به تهدیدهای صهیونیستی علیه ایران، غزه و لبنان، رژیم صهیونیستی را به دنبال جنگ افروزی دوباره در منطقه دانست.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی از سوی سازمان جانبازان لبنان در شهر نبطیه در جنوب لبنان با اشاره به تهدیدهای روزانه دشمن صهیونیستی علیه ایران، غزه و لبنان، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با برگزاری رزمایش های پیاپی و تهدیدهای مکرر به دنبال جنگ افروزی دوباره در منطقه است.

وی رژیم صهیونیستی را رژیمی تجاوزگر خواند که پیوسته باید آماده رویارویی با تجاوزگری هایش باشیم و افزود: همان دار و دسته ای که جنگ تابستان 2006 علیه لبنان را به راه انداختند، امروز گرد هم آمده اند تا این بار اهداف خود را در سوریه دنبال کنند و با از پا درآوردن این کشور، چهره خاورمیانه را تغییر دهند و به خارومیانه جدید دست یابند و در این میان، کمتر از هر امر دیگری، خواست مردم، دموکراسی و اصلاحات برای آنها اهمیت دارد.

شیخ نبیل قاووق با انتقاد از تصمیم اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه مبنی بر تعلیق عضویت این کشور در این اتحادیه به بهانه احترام به خواست مردم در سوریه و حمایت از حقوق مدنی آنها، تاکید کرد: چندی پیش بود که نیروهای نظامی برخی از این کشورهای عربی به بحرین سرازیر شدند تا خواست و اراده مردم را در هم شکنند و با کشتار شهروندان سوری در برابر دموکراسی بایستند.

وی با ابراز اینکه شکست همه جانیه در سوریه و شکست سیاسی و دیپلماتیک شورای امنیت سازمان ملل نقاب را از چهره اعراب آمریکا که در توطئه علیه سوریه دست داشتند، برانداخت، گفت: دسیسه چینی علیه سوریه همچنان ادامه دارد و آخرین حلقه این زنجیره تلاش آمریکا برای ایجاد حد فاصل هایی در مرزهای سوریه با لبنان و ترکیه است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان اینکه سرانجام آمریکا در سوریه، شکست دوگانه ای پس از شکست آنها در عراق خواهد بود و افزود: اگر آمریکایی ها در سوریه به دنبال جبران شکست خود در عراق هستند، بدانند که شکستشان در این کشور دوچندان خواهد بود و با خواری از عراق خارج خواهد شد و سوریه مستحکم و مقاوم و پایدار باقی خواهد ماند و تمام کسانی که در دسیسه علیه سوریه شریک بودند از سلطه خارج خواهند شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات