۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۴۴
محتوای تبلیغ (14)؛

شمیم محرم

خبرگزاری رسا ـ کتاب«شمیم محرم»، ره توشه مبلغان محرم 1433، از سوی اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.
شميم محرم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب شمیم محرم دربردارنده مباحثی درباره ماه محرم، فن خطابه، منبر کوتاه و مقالات وقف است.

سنن الهی، دنیاگرایی،‌ ظلم و بی عدالتی، فقیر گریزی و بی توجهی به پابرهنگان، کشتن انبیاء و اوصیاء محورهای اصلی پنج سخنرانی در این کتاب است.

همچنین،‌آثار تربیتی،‌اجتماعی و اقتصادی وقف، نقش وقف در توسعه فرهنگ، وقف در کشور های دیگر، وقف و عدالت اجتماعی، وقف در میان اهل سنت و شیعه و خردسال ترین واقف جهان عنوان مقالات وقف در کتاب شمیم محرم است.

بلوغ معنوی، چهارده گام برای رسیدن به بلوغ معنوی، راه کارهای بهبود روابط همسری ویژه آقایان و بانوان و معرفی چند پایگاه اینترنتی از دیگر مطالب این کتاب است.

در بخشی از این کتاب با عنوان وقف در دیگر کشورهای جهان، پژوهشی از حامد عبدالهی سفیدان، می خوانیم:«از آنجایی که بنیادها، نهادها و موسسه های خیریه جهان غرب اهدافی چون خدمت عمومی به مردم و نیز دانش، با نهاد وقف اسلامی شبهات دارد و ساختار اداری این گونه نهادها مانند داشتن آیین نامه، هیأت امناء، هیأت مدیره و غیره با نهادهای خیریه یا حتی با موقوفات اسلامی مشابهت دارد، شناخت آنها و استفاده از مشکلات و تجربه هایشان تا آنجا که با اصول فرهنگی و دینی اسلام تعارض نداشته باشد، مفید خواهد بود؛ خصوصا اگر بدانیم که دانش و تجربه نهادهای خیریه غرب از مشرق زمین و از موقوفات اسلامی گرفته شده است.


در فرانسه برای سامان دادن به اوقاف و امور خیریه و برای استفاده بهینه از تلاش های پراکنده و فردی نیکوکاران و خیرین، بنیاد اوقاف و امور خیریه فرانسه تشکیل شده است.

این بنیاد در زمینه های کمک به اجتماعی زیستن، امداد رسانی به سالمندان، کودکان، معلولان، امداد بین المللی خدمات اورژانس، بهداشت و سلامت همگانی،‌تحقیقات پزشکی و امور فرهنگی فعالیت دارد.

فرانسویان از دیرباز موقوفات و هدایای خود را به کلیسا و نهادهای مذهبی می سپردند تا در امور خیریه مصرف شود، سی سال پیش سازمانی برای سامان دادن به اوقاف و امور خیریه و برای استفاده بهینه از تلاش های پراکنده و فردی نیکوکاران وخیرین ، نبیاد«اوقاف و امور خیریه فرانسه» تشکیل شد.

شایان ذکر است، کتاب شمیم محرم، در شمارگان 2100 نسخه در آبان 1390 منتشر شده و در اختیار مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته است./919/ن601/ع

ارسال نظرات