۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۳۵۳
با حضور مسؤولان کشوری و شخصیت های حوزوی؛

همایش سراسری انسجام داخلی و اقتدار جهانی در قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش سراسری انسجام داخلی و اقتدار جهانی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و مسؤولان کشوری به همت معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می شود.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز سه شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران که در سالن اجتماعات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، از برگزاری همایش سراسری انسجام داخلی و اقتدار جهانی خبر داد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه و تحولات بین المللی، معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین با همکاری مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه این همایش را با حضور نمایندگان طلاب جوان و تشکل های دانشجویی سراسر کشور به مدت دو روز در شهر مقدس قم برگزار می کند.

وی با بیان اینکه این همایش طی روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار می شود، گفت: در مراسم افتتاحییه این همایش که از ساعت30/8 دقیقه روز پنج شنبه سوم آذرماه آغاز می شود، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات سخنرانی خواهد کرد و جلسه پرسش و پاسخ نیز با حضور وی برگزار خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در نوبت عصر نخستین روز همایش نیز گزارش آخرین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های انرژی هسته ای و هوا و فضا از سوی مسؤولان ذیربط ارائه خواهد شد و همچنین معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: در روز پایانی همایش که صبح روز جمعه برگزار می شود حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان در خصوص تبیین آرایش جریان های سیاسی کشور به ایراد سخن خواهد پرداخت و جلسه پرسش و پاسخ نیز با حضور وی برگزار خواهد شد.

آیت الله کعبی بیان داشت: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز سخنران اختتامیه همایش سراسری انسجام داخلی و اقتدار جهانی خواهد بود.

وی بررسی نقش انسجام داخلی در اقتدار جهانی نظام، تحلیل و بررسی نقش اقتدار جهانی در بیداری امت اسلامی، تحلیل گفتمانی جریان فتنه و نقش محوری ولایت فقیه در آرایش سیاسی کشور و تبیین دستاوردهای علمی و هسته ای جمهوری اسلامی را از مهم ترین محورهای همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی ذکر کرد.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این همایش در راستای تعمیق ارتباط جامعه مدرسین با قشر جوان، طلبه و دانشجو و به منظور تحلیل شرایط داخلی و بین المللی نظام، روشنگری نسبت به مکر و فریب دشمنان و تقویت روحیه ارزشی و انقلابی و حضور در عرصه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به سالگرد تشکیل بسیج طلبه و دانشجو به فرمان رهبر معظم انقلاب و تقارن آن با همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برگزاری همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی در هفته بسیج این پیام را دارد که با بسیج همه ظرفیت ها و میدان داری نسل جوان متعهد حوزه و دانشگاه در مسیر ولایت می توانیم به تکوین و پیدایش قدرت بین الملل اسلام کمک کنیم و بیداری اسلامی را به پیش ببریم.

بیداری اسلامی حقایق و درس های گرانبهایی دارد

آیت الله کعبی در ادامه این نشست خبری با اشاره به موج بیداری اسلامی، تاکید کرد: امروز شرایط داخلی و بین المللی پیرامون نظام به گونه ای است که امکان تحول بنیادین در سرنوشت امت اسلامی به دنبال نهضت های شکل گرفته بیش از پیش فراهم شده است.

وی گفت: در حوادث بیداری اسلامی درس ها و حقایق گرانبهایی نهفته است که از جمله مهم ترین آن می توان به رویش نسل جوان و رویارویی جانانه آنان با نظام سلطه و استکبار جهانی اشاره کرد و از دل ملت های زیر سلطه استکبار، فریاد جوانان توام با اعتماد به نفس و تحسین برانگیز برای دگرگون سازی وضعیت کنونی شروع شده است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: نسل جوان ایرانی به ویژه اقشار فرهیخته همچون طلاب و دانشجویان هم صدا با نسل جوان بیدار اسلامی می توانند در تکوین قدرت بین الملل جهان اسلام نقش عمده ای را ایفا کنند و حضور تاثیرگذاری داشته باشند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات