۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۳۷۶

همایش‌«‌خزان دیکتاتورها در بهار بیداری ملت‌ها» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان باگسترش موج بیداری اسلامی و اعتراضات موسوم به وال استریت همایش «‌خزان دیکتاتورها در بهار بیداری ملت‌ها» در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام مالك اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش «‌خزان دیکتاتورها در بهار بیداری ملت‌ها» امروز در تالار استاد جعفری دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در سخنانی با تاکید بر اینکه هرجا عدالت، انصاف و حق باشد، اسلام حضور دارد، اظهار داشت: هدف عمده جنبش وال استریت همان آرمان های اسلامی و حقیقی تشیع است، از این رو می توان ادعا کرد که این حرکت نیز در امتداد بیداری اسلامی است.

وی بیداری اسلامی را عامل اصلی اعتراضات گسترده وال استریت و کشورهای غربی دانست و گفت: در طول تاریخ همواره نزاع بین حق و باطل و ظالم و مظلوم وجود داشته و در آینده هم صف مستکبران و مستضعفان از یکدیگر جدا خواهد بود.

حجت الاسلام شریفی ادعای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر توسط غرب را دروغی مضحک غرب دانست و تصریح کرد: حقوق بشر واقعی در غرب به حاشیه رفته و جلادها جای مستضعفان را گرفته اند، متاسفانه امروز در غرب کوچک‌ترین اعتراضی به حریم رژیم صهیونیستی مقابله با حقوق بشر سناخته می شود.

همچنین علی عبادیان، رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی بیداری اسلامی را از برکات ولایت فقیه در ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: این بیداری نیازمند رهبری بوده و است، اما در حال حاضر ضعف رهبری در انقلاب‌ها و بیداری ملل منطقه را شاهد هستیم.

وی انقلاب اسلامی را الهام بخش حرکت آرمانی ملت ها دانست و تصریح کرد: رهبران برخی کشورهای اسلامی منطقه از روند بیداری اسلامی عبرت نمی‌گیرند و قوانینی بر خلاف اسلام در این کشورها صادر می‌شود، البته سرنوشت حکام این کشورها نیز چیزی جز عاقبت دیکتاتورهای ضد دینی منطقه نخواهد بود.

همچنین میرهاشم حسینی، دبیراجرایی این همایش « حق تعیین سرنوشت ملت ها در موازین بین المللی واندیشه اسلامی» ، «‌حق اعتراض در برابر نقض حقوق درموازین بین الملل» و «‌قیام در برابرظلم در اندیشه اسلامی‌» را از جمله محورهای مورد بحث در این همایش عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: حرکت های اخیر ناشی از بیداری اسلامی منبعث از انقلاب اسلامی نشان داد که مردم اگر متحد و مقاوم باشند، حاکمان مزدور و وابسته با وجود برخورداری از قدرت و حامیان منطقه ای و جهانی، نمی توانند در مقابل خواست ملت‌ها ایستادگی کنند و ناگزیر و بر خلاف میلشان، باید به مطالبات مردم تن دهند و کشور را ترک و یا همچون صدام و معمر قذافی به شکل خفت بار و مفتضحانه ای از بین بروند.

وی با بیان این‌که انتظار می رود مبارزات مردم در یمن‌، عربستان و بحرین نیز گام‌های بعدی بیداری اسلامی باشد، ادامه داد: کشورهای غربی به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی به درستی به این واقعیت میدانی دست یافته‌اند که پایگاه‌های آنان در جهان اسلام، یکی پس از دیگری از دست نشاندگان آنها تهی شده و این مردم هستند که نظام سیاسی خود را با تکیه بر استقلال خواهی و کرامت انسانی بنیان می‌نهند.

حسینی با بیان این‌که تشدید موج اسلام‌خواهی و عدالت خواهی به سرعت منطقه خاورمیانه‌، شمال آفریقا و کشورهای غربی را در بر گرفته است، افزود: این رخدادها دومینوی شکست برای نظام سلطه و همپیمانان آنها و خزان دیکتاتورها محسوب می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات