۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۸۰
آیت الله شبستری:

ولایت بهترین خط سیاسی برای روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: بیان حقایق از سوی روحانیت اشکالی ندارد، اما نباید به گونه ای باشد که به تضعیف نظام، دولت و ولایت ختم شود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش بزرگ روحانیت استان که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فرصت تبلیغی ماه محرم بایستی در جهت ترویج شعائر اسلامی و فرائض فراموش شده دینی صرف شود.

وی با تاکید بر این‌که وظیفه روحانیت در شرایط فعلی پاسخگویی منطقی به نیاز معنوی و معرفتی مخاطبان است، گفت: تهاجم فرهنگی تنها نقطه امید دشمنان نظام است، روحانیت بایستی در منابر دهه محرم زمینه‌های غیرت دینی، بصیرت، شجاعت، عزت نفس، استقامت، ایثار و شهادت، آزادی‌خواهی، امر به معروف و نهی از منکر، ظلم‌ستیزی و اخلاص در جامعه را فراهم کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که خط ولایت بهترین خط سیاسی برای روحانیت است، گفت: بازگویی حقایق جاری کشور نباید به گونه‌ای باشد که سوژه دست دشمنان بدهد و دشمن شادکن باشد، باید در کنار انتقاد از برخی اقدامات، خدمات و فعالیت‌های شبانه روزی دولت نیز طرح شود.

وی ادامه داد: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) باید تابع محض ولایت فقیه بود، آنان که ادعای ارتباط با امام زمان(عج) بوده و اذعان می کنند که به صورت مستقیم از رهنمودهای ایشان بهره مند هستند، اشتباه می کنند و نباید مردم دروغ گویی و بازارگرمی این افراد را باور کنند.

امام جمعه تبریز خاطر‌نشان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای بازگویی برکات وجود ولایت فقیه است، مردم باید بدانند که اگر مملک اسلامی بهره‌مند از رهنمودها و درایت رهبر فرزانه انقلاب نبود، معلوم نمی شد که چه بلایی بر سر نظام اسلامی می آمد و خون شهدا پایمال می شد.

آیت الله شبستری با اشاره به محتوای منابر در ماه محرم افزود: بیان حقایق از سوی روحانیت اشکالی ندارد، اما نباید به گونه ای باشد که به تضعیف نظام، دولت و ولایت ختم شود، امروز بیشترین هجمه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوجه ولایت فقیه است.

وی گفت: باید حافظ و نگهبان رکن اصلی نظام اسلامی که همان ولایت فقیه است، بود و اجازه نداد عده ای کج‌اندیش اندیشه های متعالی امام و رهبری را کم اهمیت جلوه دهند، تبیین حقایق بایستی با ظرافت های خاصی مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طرح مسائلی از قبیل جریان انحرافی را نیازمند آگاهی و بصیرت دانست و افزود: این ماه فرصتی برای تبیین شاخص های اصلی و مهم انتخاب نماینده مجلس از سوی مبلغان حوزه های علمیه برای آحاد جامعه است./935/پ201/س
ارسال نظرات