۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۴۲۴

4 هزار پایگاه آموزش قرآن در روستاها راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور از راه‌اندازی چهار هزار پایگاه آموزش قرآن در روستاهای کشور خبر داد.
حجت الاسلام حميد محمدي رييس مركز ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني
حجت الاسلام حمید محمدی، رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: چهار‌هزار پایگاه آموزش قرآنی در روستاهای کشور با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی راه‌اندازی می شود.

وی با بیان این‌که پایگاه‌های قرآن امکان پوشش‌ یک میلیون مخاطب روستایی را خواهند داشت، خاطر‌نشان کرد: قرآن با بهره‌گیری از معارف ژرف و ناب خود عقل بشر را مجذوب کرده و با بهره‌گیری از زیبایی بی‌نظیر قلب و جان انسان‌ها را متحیر می‌سازد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: قرآن اندیشه بشریت را تسخیر کرده و با زیبایی و جمال ناب در مخاطب انگیزه ایجاد می‌کند، از این رو ضرورت بهره‌گیری و تأسی از آموزه‌های این گنجینه عظیم الهی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور خاطر‌نشان کرد: قرآن کریم کلام الهی در جهت رشد بشر به افق کمال و تعالی است که در همه اعصار مردم را در جبهه ایمان راهبری کرده است، اکنون نیز در عصر ارتباطات و تعاملات،‌ وظیفه ارائه پیام جهانی قرآن فراتر از محدوده جغرافیایی جهان اسلام، بسی خطیر و با اهمیت است.

گفتنی است، نخستین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری مرکز توسعه ،‌ترویج فعالیت های قرآنی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و استانداری آذربایجان شرقی سی ام آبان ماه جاری درتبریز به کار خود پایان داد./935/د101/س

ارسال نظرات