۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۴۴۸
آیت الله حیدری:

تنها راه دوام خانواده حفظ اخلاق در زندگی مشترک است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، تنها راه دوام خانواده‌ها را حفظ اخلاق در زندگی مشترک دانست و اظهار داشت: هیچ خانواده‌ای در دنیا وجود نداشته ‌که سخاوت، بزرگی، تقوا، ایثار و شجاعت خانواده الهی اهل بیت طاهرین(ع) را داشته باشد.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در همایش خانواده که در دزفول برگزار شد، اظهار داشت: عشق و محبت میان زن و شوهر بزرگ‌‌ترین دلیل برای خوشبختی و گرمی کانون خانواده است؛ چرا که پول، مقام و قدرت نمی‌تواند جای عشق و محبت را پر کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان، تنها راه دوام و قوام خانواده را مودت، دوستی و حفظ اخلاق در زندگی مشترک عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم‌(ص) بیان کرده‌اند که «با زبان خوش با یکدیگر سخن بگویید و دوست داشتن را به زبان بیاورید» و در جایی دیگر نیز فرموده‌اند که «زن و مرد با خوشرویی و عشق با هم روبه‌رو شوند و زن خود را برای شوهرش زینت و آرایش کند»؛ از این رو مردان و زنان مسلمان باید با پیروی از این سخنان به زندگی خود زینت بخشند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنانش بیان داشت: سختگیری و حساسیت بی‌مورد دل‌ها را از هم دور کرده و لازمه تربیت فرزندان نیکو و سالم، دوام و قوام بنیان خانواده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت را الگویی کامل برای همه خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: تا‌کنون هیچ خانواده‌ای در دنیا وجود نداشته و نخواهد داشت که سخاوت، بزرگی، تقوا، ایثار و شجاعت این خانواده الهی را داشته باشد.

آیت الله حیدری، در پایان سخنان خود، با اشاره به سوره‌ انسان که در وصف فضائل اهل‌بیت(ع) و به خاطر ایثار و بزرگی این خانواده نازل شده، اظهار داشت: باید در این آیات و در زندگی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین دقت کرده و الگو بگیریم که خوشبختی و سعادت واقعی در گرو این مسأله است./9465/پ202/س

ارسال نظرات