۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۴۵۰
امام جمعه شوشتر:

حمایت از تدوین کتاب‌های نفیس فرهنگ جامعه را متحول می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور از سوی روحانیان را ضروری دانست و اظهار داشت: باید تلاش کرد تا فرهنگ استفاده از کتاب در جامعه نهادینه شود و این کار برعهده همه ادارات و ارگان‌ها به ویژه قشر فعال و تأثیر‌گذار روحانیت است.
حجت الاسلام شکرالله سليماني امام جمعه بهبهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، عصر روز گذشته در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی‌ اظهار داشت: کتاب یکی از محصولات پر کاربرد فرهنگی است که باید برای همه نیازهای فرهنگی جامعه را براورده کرده و باید فرهنگ استفاده زیاد از آن برای جامعه تبیین شود.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به اینکه کتابخوانی نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است، بیان داشت: کتابی که در مدت سه الی پنج سال به تحریر در می‌آید باید از سوی مردم جامعه استقبال شود و باید در این باره تلاش کرد تا جامعه با قرائت آثار نفیس تولید شده در بازار کتاب، فرهنگ جامعه را متحول کند.

حجت الاسلام سلیمانی، با تأکید بر این‌که باید از زمان‌های بی‌استفاده برای مطالعه در روز استفاده کرد، اذعان داشت: هر فرد عادی در روز زمان های سوخته ای را دارد که می تواند با خواندن کتاب این زمان های سوخته را به فرصت های طلایی تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه‌ با اشاره به سیره علمای بزرگ اسلام در خصوص استفاده گستره از گنجینه‌های مکتوب یعنی همان کتاب‌های علمی‌ اظهار داشت: بسیاری از بزرگان کشوری از زمان‌های خود استفاده کرده و با خواندن کتاب‌های علمی و مذهبی به درجات رفیعی از علم و معرفت رسیده‌اند.

رییس شورای فرهنگ ‌عمومی شوشتر‌ بیان داشت: باید تلاش کرد تا فرهنگ استفاده از کتاب در جامعه نهادینه شود و این کار برعهده همه ادارات و ارگان‌ها به ویژه قشر فعال و تأثیر‌گذار روحانیت است.

امام جمعه اندیمشک، در پایان سخنانش اظهار داشت: علامه طباطبایی بیش از 20 سال برای نگارش کتاب المیزان زمان صرف کرده ‌و کتاب الغدیر نیز نتیجه عمر علامه امینی بوده و این کتاب‌ها از مفاخر عالم شیعه است.

بیش از چهل و یک فعال عرصه کتاب در شوشتر تجلیل شدند

هادی نظری، رییس امور کتابخانه‌های عمومی شوشتر، در بخش دیگری از این آیین‌ گفت: بیش از 41 فعال عرصه کتاب در فعالیت‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های همسو با نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر با این اداره همکاری کرده و ما در این راستا از آنها تجلیل کردیم.

نظری، در ادامه سخنانش اظهار داشت: این افراد همگی در فعالیت‌هایی همچون مسابقه پرنیان عصمت استان خوزستان، مسابقات کتابخوانی در کشور و دیگر برنامه های این اداره مقام‌های قابل تحسینی کسب کرد که امروز در این مراسم تجلیل شدند.

این مقام مسئول، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی شوشتر، تصریح کرد: در سال ‌جاری یکی از اعضای اداره امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر به عنوان کتابدار نمونه در تهران تجلیل شده که این افتخاری برای شهرستان است.

این فعال عرصه کتابخانه، با تأکید بر آمار امانت کتاب در شهرستان شوشتر، گفت: در برخی از ماه‌ها آمار امانت کتاب تا 7 هزار نفر می‌رسد و در برخی ماه‌ها نیز این آمار از رقم 15 هزار فراتر می‌رود.

رییس امور کتابخانه‌های عمومی شوشتر، بیان داشت: در شرایط کنونی 3 هزار و 300 متر‌مربع فضای کتابخانه‌ای در شهرستان شوشتر وجود دارد که این میزان به شش کتابخانه شوشتر که سه کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی است، اختصاص دارد.

نظری در پایان سخنان خود، اظهار داشت: در شهرستان شوشتر برای هر 27 هزار و 715 نفر یک کتابخانه عمومی وجود دارد که رقمی بسیار کم بوده و باید بهبود یابد./9465/پ202/س

ارسال نظرات