۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۴۵۱

مستند مهار نشده نقد و بررسی شد

خبرگزاری رسا‌ ـ فیلم مستند مهار نشده با موضوع فعالیت‌های هسته ای ایران ویژه دانشجویان اهواز اکران و سپس با حضور تهیه کننده نقد و بررسی شد.
روز فناوري هسته اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فیلم مستند مهار نشده با موضوع فعالیت‌های هسته ای ایران ویژه دانشجویان اهواز، روز گذشته با حضور محمد حسن پور، تهیه کننده این اثر، در دانشگاه پیام نور اهواز اکران و سپس نقد و بررسی شد.

بنا بر این گزارش، این فیلم مستند که با موضوع فعالیت های هسته ای ایران ساخته شده است، با توجه به گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای و برخوردهای دوگانه و مغرضانه آمریکا و غرب در روزهای اخیر نسبت به ایران، ساخته شد.

فیلم مستند مهار نشده ماجرای پسر جوان پاکستانی است که در ایران زندگی می کند و به دنبال حقیقت برنامه های هسته ای ایران می گردد و در این مسیر با تاریخ انقلاب اسلامی در ایران و همچنین رسومات مذهبی ایرانیان بیشتر آشنا می شود و جذب شخصیت امام خمینی‌(ره) می شود.

او به این قضیه پی می برد که ساخت و نگهداری سلاح هسته ای از دیدگاه امام خمینی، مقام معظم رهبری و سایر مراجع دینی ایران حرام است و حتی امام خمینی (ره) در جریان جنگ تحمیلی سفارش کرده است که مبادا موشک های ایران به جایی بخورند که انسان بی گناهی آسیب ببیند و به این خاطر موشک باران را متوقف می کند.

این جوان پاکستانی در ادامه این فیلم با «‌تیری میسان » نویسنده رانده شده فرانسوی که به خاطر تفکرات سیاسی خود و تالیف کتابی در مورد حادثه 11سپتامبر به نام دروغ بزرگ از سوی سارکوزی رئیس جمهور فرانسه مورد غضب قرار گرفته است آشنا می شود و او نیز برنامه هسته ای ایران را صلح آمیز می داند و آمریکا و کشور های غربی را به خاطر نگهداری از سلاح های هسته ای و و سابقه استفاده از آن، فاقد صلاحیت برای خلع سلاح اتمی در جهان می داند.

او همچنین با میلانی فرانکلین، خبرنگار زن سیاه پوست آمریکایی تبار که هم اکنون با شبکهPERES TV همکاری دارد که بعد از تشرف به اسلام نام خود را مرضیه هاشمی تغییر داده است، آشنا می شود و از او در خصوص آمریکا و فعالیت هسته ای ایران سوالاتی می پرسد.

همچنین در این فیلم با افراد مخالف استفاده از انرژی هسته ای که در داخل کشور هستند به ویژه نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی که به شدت مخالف فعالیت‌های هسته ای ایران است، نیز مصاحبه شده است.

در پایان این مراسم محمد حسن پور تهیه کننده این اثر به سؤالات دانشجویان در خصوص این فیلم‌ پاسخ داد.

گفتنی است، این فیلم ساخته مرکز مستند‌سازی سفیر است و از این اثر در مراسمی با حضور رئیس جمهور رونمایی و تقدیر به عمل آمده است.

بر اساس این گزارش، اکران مستند 60 دقیقه ای مهار نشده، با کارگردانی مصطفی رضوانی در دانشگاه پیام نور اهواز با استقبال دانشجویان روبه‌رو شد./9457/پ202/س
ارسال نظرات