۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۴۶۱
به همت دفتر تبلیغات اسلامی:

عرضه سه نرم افزار کاربردی ویژه ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از عرضه سه نرم افزار کاربردی و پر مخاطب در محرم امسال بصورت عمومی و فراگیر برای مبلغین و همه اقشار جامعه خبر داد.
نرم افزار


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی، مهدی زین‌العابدین، رییس اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر گفت: امروزه ارائه اطلاعات و خدمات در بسترهایی مانند اینترنت، نرم افزار های مبتنی بر PC و روش‌های دیگر صورت می پذیرد. بهره مندی از اینترنت و نرم افزار های مبتنی بر PC نیاز به ابزار خاصی دارد بنابراین در همه مکانها در دسترسی نیستند و همچنین بسیاری از اقشار جامعه هنوز با اینترنت و حتی رایانه آشنایی کامل ندارند، این در حالی است تلفن همراه در تمامی مکانها و زمانها در دسترس می باشد و اکثریت مردم آشنایی کامل با آن دارند.

وی افزود: از جمله ابزارهایی که می تواند با توجه به قابلیت ها و توانمندی های آن در روند ارائه و تعامل اطلاعات به عموم مردم مفید واقع گردد ، تلفن همراه است این ابزار با ضریب نفوذ بسیا بالا در جامعه، بواسطه قابلیت هایی همچون کاربری آسان، قابلیت حمل ، ارزانی و ... که از مشخصه های آن است و نیز تکنولوژی های جذاب نظیر SMS,GPRS و Bluethooth بسیار پرطرفدار بوده و بطور حتم با توجه به قابلیت ها و امکانات آن و نیز ماهیت سیار بودن ، خواهد توانست تاثیراتی در ارائه و تبادل اطلاعات داشته باشد.

رییس اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این اداره با رصد نرم افزارهای پر کاربرد و پرمراجعه سعی در تولید، بومی سازی و یا حمایت از صاحبان نرم افزار جهت برداشتن قفل و محدودیت نصب آنها کرده است.

وی افزود: در شرایطی که نرم افزارهای ضد فرهنگی و ضد دینی به راحتی و بطور رایگان در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار می گیرد نرم افزارهای مفید و فرهنگی با قیمتهای بالا و با شرایط نصب و قفلهای پیچیده در اختیار کاربران قرار می گیرد که لازم است نهادهای مسئول با حمایت و خرید این نرم افزارها زمینه توزیع عمومی و فراگیر آنها را فراهم سازند.

مهدی زین العابدین با اشاره به نرم افزارهای عرضه شده گفت: روزشمار مبلغ، پرس‌وجو و بلاغ مبین سه نرم افزار کاربردی و پر مخاطب است که در محرم امسال بصورت عمومی و فراگیر برای مبلغین و همه اقشار جامعه عرضه شده است.

وی افزود: در روز شمار مبلغ، سه سالنمای شمسی ، قمری و میلادی ارائه می گردد و برای هر روز منتخب در تقویم گنجینه ای از وقایع شیعه، وقایع تاریخی، احادیث، اوقات شرعی، ادعیه روز، زیارات روز، ذکر روز، اعمال روز ، سخن روز، فال روز، پیامک های آماده متناسب با ایام و ... مرتبط با روز منتخب، و بسیاری امکانات دیگر در اختیار کاربر قرار می گیرد.

زین العابدین خاطرنشان کرد:نرم افزار پرس و جو شامل مجموعه ای بالغ بر 3800 پرسش و پاسخ در سیزده گروه قرآن و حدیث ، احکام ، فلسفه احکام ، کلام و دین پژوهی ، مهدویت ، تربیتی و مشاوره ، سیاسی و اندیشه های سیاسی ، اخلاق و عرفان ، تاریخ و سیره، اجتماعی و فرهنگی ، شخصیتها ، اطلاعات عمومی و حقوقی می باشد . این نرم افزاردر 8 بخش اصلی نمایش سوالات ، گروهها، نمایش نمایه ، جستجو ، پرش به سوال ، ارسال پیامک ، تنظیمات ، راهنما و درباره ما در اختیار کاربران قرار می گیرد.

وی افزود:نرم افزار قرآنی بلاغ مبین نیز شامل 10 دوره ترتیل قرآن کریم،2 دوره ترجمه صوتی فارسی،یک دوره ترجمه صوتی انگلیسی،یازده ترجمه فارسی و پانزده ترجمه به زبانهای زنده دنیا،سه دوره تفسیر،متن کامل نهج البلاغه،صحیفه سجادیه،مفاتیح الجنان و دهها امکان دیگر برای کاربران ارائه شده است.

رییس اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در خاتمه خاطرنشان ساخت: همچنین در محرم امسال نسخه موبایلی ره توشه محرم آماده شده و در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت که لازم است از حمایتهای مدیران معاونت فرهنگی و تبلیغی و تلاش همکاران اداره اطلاع رسانی و همچنین زحمات آقایان فاطمی نسب ، طهرانچی و احمدپور در تولید و بومی سازی این نرم افزارها کمال تشکر و سپاس را داشته باشم.

گفتنی است مبلغان و عموم علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت
www.samta.ir این نرم افزارها را دانلود کنند./971/د102/ع

ارسال نظرات