۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۴۶۴

مال الاجاره موقوفات آذربایجان شرقی به‌روز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح به‌روز رسانی مال الاجاره موقوفات استان خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم افتتاحیه اداره اوقاف شهرستان میانه‌ اظهار داشت: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در تبدیل اماکن مذهبی و امامزاده‌ها به مکان‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی زیرساخت‌های لازم را در این باب مهیا می‌کند.

حجت الاسلام حسینی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل اوقاف را توسعه فضای امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برشمرد و عنوان داشت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه مرمت، بهسازی و توسعه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ وقف را در استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: وقف نیاز مادی، عاطفی و معنوی جامعه را به طور مستمر تأمین می‌کند، از این رو بایستی اعتماد عموم را در اجرای نیات واقفان جلب کرد.

وی همچنین از اجرای طرح به‌روز رسانی مال الاجاره موقوفات استان خبر داد و گفت: اجاره بهای برخی موقوفات استان آنقدر ناچیز است که قابلیت طرح و مطالبه ندارد، با اجرای این طرح در معنای حقیقی موقوفات استان تا حدود زیادی احیا خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی همچنین از بازسازی و مرمت 25 بقعه طی سالجاری خبر داد و گفت: امامزاده های شهرستان ها نیز باید به قطب فرهنگی مناطق تبدیل شوند، چراکه تحقق این امر ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی مردم دارد.

وی با قدردانی از مسؤولان میانه در راستای راه‌اندازی اداره اوقاف این شهر اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد فعالیت‌های چشمگیر فرهنگی و امور خیریه در شهرستان بوده و از هرآنچه در اختیار داریم برای رشد و شکوفایی شهرستان و کمک به مردم شهرستان که مردمی خیر هستند، بهره گیریم.

همچنین فرماندار شهرستان میانه در این مراسم، بر برنامه‌ریزی صحیح در راستای اراضی موقوفه تاکید کرد و گفت: یک پنجم کل اراضی شهرستان میانه که پهناورترین شهرستان استان است، موقوفه است.

تقی خلفاپور با تأکید بر این‌که در صورت‌ به نتیجه‌نرسیدن رسیدن موقوفه‌ها جلوی هرگونه کار خیری گرفته می‌شود، افزود: خیرین باید نتیجه عمل خیرشان را ببینند در غیر این صورت باعث سلب اعتماد آنها می‌شود.

علی باستانی، سرپرست اداره اوقاف شهرستان نیز گفت: این اداره جهت تجدید اجاره بهای رقبات و دریافت انتقادات، پیشنهادات و اطلاعات در راستای موقوفات آمادگی داشته و پاسخگوی مردم با مراجعه حضوری یا تماس با شماره تلفن 2238312 است.

بر اساس این گزارش، شهرستان میانه با وجود 94 موقوفه، یک هزار و 74 رقبه و یکی از امامزداده های شاخص استان به نام امامزاده اسماعیل، اداره اوقاف نداشت و امور مربوطه شهرستان در تبریز انجام می گرفت که با افتتاح نمایندگی اوقاف یکی از مشکلات عمده مردم منطقه در مراجعه به مرکز استان حل و فصل خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات