۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۴۶۶

ارسال 400 اثر به کنگره شعر عاشورایی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال 365 شعر و 36 مقاله به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی در تبریز خبر داد.
کنگره شعر عاشورايي/ آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در مراسم افتتاحیه کنگره شعر عاشورایی که در سالن اجتماعات این اداره کل با حضور شعرای استان های شمال غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان هفتمین کنگره شعر عاشورایی تبریز 365 شعر و 36 مقاله از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی به دبیرخانه رسید.

وی تجلیل از 9 شاعر و سه مقاله برگزیده را از مهمترین برنامه های اختتامیه این کنگره دانست و گفت: این کنگره دینی طی سال های گذشته در آستانه ماه محرم، نقش بسزایی در تغذیه معنوی مداحان مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) داشته است.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که برگزاری کنگره شعر عاشورایی با هدف خرافه‌زدایی و ارتقای کیفی اشعار مداحان جلسات مذهبی استان است، گفت: آنچه باعث زنده مانده این قیام در طول تاریخ شده است چیزی جز برخورداری از روحیه ظلم ستیزی آن بزرگواران نیست.

وی با بیان این‌که پیروی از مکتب حسینی سعادت دنیوی و اخروی را برای بشریت به ارمغان می‌آورد، گفت: این مکتب راهگشای مسیر عزت، سرافرازی، آزادگی و ظلم‌ستیزی امت اسلامی برای مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که قیام امام حسین‌(ع) در اوج عقلانیت واقع شد، اظهار داشت: آن حضرت مظلوم بودند؛ اما هرگز اجازه تسلط ظالم بر خود را ندادند.

حجت الاسلام عظیمی با تاکید بر اینکه فریاد امام حسین‌(ع) امروز در قلب اروپا و آمریکا به گوش می‌رسد، ادامه داد: امروز نظام اسلامی ایران با تأسی از عبرت‌های عاشورایی مقابل نظام سلطه ایستاده و هرگز حاضر به پذیرش ظلم از سوی مستکبران غرب نیست./935/پ202/س
ارسال نظرات