۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۴۸۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شناخت سیره عملی شهدا رسالت مهم در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که شهدا با تبعیت از ولایت فقیه و ایمان به فیض شهادت نائل آمدند، گفت: امروز شناخت سیره عملی شهدا یک رسالت مهم در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، در آستانه ماه محرم یادواره شهدای مداح استان مازندران با حضور آیت الله طبرسی، استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم با اشاره به این که تکالیف انسانی در سه محور مالی، جسمی و جانی تقسیم می شود، گفت: ادای تکلیف جانی از همه آن مشکل تر و سخت تر است چرا که جان انسان گرامی ترین داشته بشری است و عبور از آن برای ثتبیت ارزش های انسانی و دینی نیاز به صداقت درونی دارد.

وی، صداقت را از شاخصه های بارز شهدا عنوان کرد و بیان داشت: شهادت بالاترین درجه ای است که اهل بیت‌(ع) برای نایل شدن به این درجه افتخار می کردند و همه ائمه معصوم(ع) نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در روایتی، امیر مومنان(ع) در پاسخ به پیامبر اعظم(ص) در خصوص شهادت این گونه می فرمایند، « هر وقت شهادت نصیب علی شود جای صبر نیست بلکه جای شکر است.»

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تصریح کرد: بزرگداشت مقام شهدا بزرگترین پیام قرآنی است و قدردانی از شهدا و خانواده های آنان، استقامت، ایستادگی در مقابل ظلم و مستکبران عالم و اطاعت از ولایت فقیه است که باید در این راه بر عهد و پیمانی که بستیم ثابت قدم بمانیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با تأکید بر دشمن‌شناسی و ‌ضرورت آشنایی با نقشه‌های مستکبران عالم افزود: افراد ظالم تاریخ عاشورا امروز نیز در جهان دیده می‌شوند و امروز ظلم در دنیا وجود دارد و تنها شکل آن نسبت به فجایع عاشورا فرق کرده است.

وی گفت: افراد ظالمی که در روز عاشورا به اهل بیت و امام حسین(ع) جسارت کردند و آن فجایع را در تاریخ رقم زدند مانند شمر و عمر سعد، اکنون نیز همان‌گونه در دنیای امروز مشغول ظلم و غارتگری هستند و مداحان باید در روضه‌ها و مداحی‌های خود آن را نشان دهند و نقشه های شوم شمرهای زمان را افشا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر شناخت سیره عملی شهدا اظهار داشت: شهدای ما راه حضور را می شناختند و می دانستند چگونه عمل کنند و با تبعیت از ولایت فقیه و ایمان به راهی که در آن قدم برداشتند، خون خود را نثار باورهای اعتقادی و انسانی خود کردند و اکنون نیز به عنوان بهترین الگو برای پیمودن راه انقلاب اسلامی به شمار می آیند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 65 خانواده مداحان شهید استان تجلیل به عمل آمد./950/پ202/س
ارسال نظرات