۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۴۹۰

همایش طلاب بسیجی حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته بسیج، گردهمایی طلاب و استادان بسیجی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در همایش بسیجیان طلبه حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز با اشاره به نقش روحانیت در جنگ اظهار داشت: روحانیان و طلاب بسیجی با بصیرت و هوشیاری تمام در کنار رزمندگان اسلام و دوشادوش آنها دشمن متجاوز را از سرزمین اسلامی بیرون کردند.

وی، حضور روحانیان در جامعه و در کنار ملت را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امام راحل با جهان‌بینی و بصیرتی که داشتند، میان روحانیت و مردم همبستگی ایجاد کرده و امروز شاهد برکات این پیوند معنوی میان امت و ولایت هستیم.

حجت الاسلام سرایی، از طلاب علوم دینی خواست با توجه به نیاز جامعه خود را به علم روز تجهیز کرده و نسبت به مسائل روز جامعه آشنایی داشته باشند و اظهار داشت: دشمنان همواره درصدد جدایی میان روحانیت و مردم برای تفرقه است، تا به اهداف شوم خود برسد.

فرمانده بسیج طلاب آذربایجان شرقی در ادامه به نقش معنویت در پیروزی جنگ هشت ساله اشاره کرد و افزود: انقلابی که با نام خدا و برای خدا آغاز شده باشد و جنگی که جوانان در آن برای خدا شرکت کرده باشند، به پیروزی می‌رسد، چنان‌که بسیجیان دلار در دوران جنگ تحمیلی با نهایت اخلاص دشمن را از خاک ایران اسلامی بیرون راندند.

وی هشت سال دفاع مقدس را امتحانی بزرگ برای ملت ایران دانست و یادآور شد: دشمن در روزهای آغازین جنگ انتظار مقاومت و پایداری ملت ایران را نداشت، اما ایستادگی مردان و زنان ایران اسلامی سبب مایوس شدن متجاوزان شد و در حقیقت هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگ در طول تاریخ برای ملت ایران بود که ملت ایران با ایثار و فداکاری فاتح این آزمون بزرگ تاریخی شدند.

حجت الاسلام سرایی اضافه کرد: هم اکنون باید فرهنگ ایثار، خاطرات و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا نسل بعد از جنگ با ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و اهداف و آرمان‌های آنها بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که بسیجی ماندن مهم‌تر از بسیجی‌شدن است، خاطر نشان کرد: بسیجی مقتدای خود را حضرت علی(ع) می داند، از این رو همواره باید مراقب رفتار، منش و کردار خود در جامعه باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات