۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۴۹۲

سازماندهی یک میلیون بسیجی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا از سازماندهی یک میلیون بسیجی همزمان با هفته بسیج در آذربایجان شرقی خبر داد.
بسيج
علی داداش‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته بسیج ترتیب یافت، اظهار داشت: : هم اکنون حدود یک میلیون بسیجی فعال سازماندهی شده در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که قطعا این رقم تا پایان سالجاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گردان‌های عاشورا و الزهرا در ماموریت های فرهنگی نیز فعالیت دارند، گفت: بسیج، دارای ساختاری منعطف بوده و در برابر تحولات جامعه به راحتی می تواند کارکردهای مختلفی به خود بگیرد، بسیج علاوه بر کارکرد نظامی در موقع دفاع، قادر است رویکرد فرهنگی به هنگام تهاجم نرم نیز به خود بگیرد.

داداش زاده خاطر نشان کرد: مقابله با تهدیدات طبیعی نیز قسمتی از فعالیت‌های این نیرو است که فرمانده‌هان پایگاه‌ها ضمن هماهنگی با هلال احمر و برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجاتبسیجیان را برای مقابله با سوانح طبیعی و غیر طبیعی آماده می‌کند و در این زمینه بروکراسی اداری به حداقل زمان ممکن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 400 گردان با استعداد بالای 270 نفر برای هر گردان در استان تشکیل شده است، گفت: طرح ارتقای سطح بصیرتی و معرفتی اعضای بسیج سرلوحه برنامه های این نهاد است که در این راستا هم اکنون 5 هزار حلقه صالحین در مساجد و پایگاه های بسیج استان مشغول فعالیت هستند.

داداش زاده در ادامه از اجرای 70 برنامه متنوع در هفته بسیج خبر داد و اظهار داشت: همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل، گردهمایی و مانور 100 گردان عاشورا و الزهرای تبریز مشتمل بر 30 تا 40 هزار بسیجی برگزار خواهد شد.

وی با بیا اینکه این همایش بزرگ در حدفاصل چهار راه آبرسان تبریز تا مسجد کبود تبریز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این همایش با عزاداری بسیجیان در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا اعزام اکیپ های پزشکی برای ویزیت رایگان بیماران به مناطق محروم، غبارروبی از مزار شهدا، همایش تجلیل از بسیجیان اصناف، نشست های روشنگری، همایش بسیج و جهاد اقتصادی، جشنواره فیلم کوتاه، راه اندازی کانون های فرهنگی ورزشی در شهرهای مراغه و اهر و جشنواره خوشنویسان بسیجی را از دیگر برنامه های سپاه عاشورا برای گرامی داشتن هفته بسیج برشمرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره زینب پژوهان در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با هفته بسیج و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ویژه خواهران بسیجی آذربایجان شرقی و با هدف تبیین ابعاد شخصیتی و نقش ماندگار حضرت زینب(س) در حماسه تاریخی عاشورا برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه امروز شاهد گسترش کلمه بسیج و فرهنگ بسیجی در کشور و منطقه هستیم، افزود: بیداری اسلامی و جنبش وال استریت در آمریکا و غرب نشات گرفته از انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیجی است./935/پ202/س

ارسال نظرات