۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۴۹۴
استاندار آذربایجان غربی:

شورای قرآن در آذربایجان غربی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به فعالیت های قرآنی، بر تشکیل شورای قرآن در استان تأکید کرد.
جلال زاده استاندار آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، ظهر امروز در نشست با مدیران موسسات قرآنی با بیان اینک‌ه چندین بار در محافل قرآنی بر تشکیل شورای قرآن تأکید کرده است، گفت: متاسفانه متولیان فعالیت های قرآنی تا به امروز در این خصوص اقدامی انجام نداده اند.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای قرآن استان گفت: ایرادهای گفته شده در خصوص چگونگی توزیع بودجه وارد است که امیدواریم با تشکیل شورای قرآن و از میان برداشتن موازی کاری ها این امر برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های دولت نهم و دهم از فعالیت‌های دینی، قرآنی و مذهبی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی هم در این خصوص گام‌های خوبی برداشته است به گونه‌ای که اعتبارات حوزه دین طی دو سال گذشته از دو میلیارد و 300 میلیون تومان به 12 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که امسال نیز اعتبارات حوزه دین با روند روبه رشد روبه روز خواهد بود، اظهار داشت: سال گذشته دو میلیارد و 300 میلیون تومان به حوزه‌های علمیه استان کمک شده است.

وی با اشاره به تصویب اختصاص نیم درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی به فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد: امسال از این محل نزدیک به دو میلیارد تومان به به بودجه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان افزوده می شود.

این مقام مسؤول همچنین به مصوبه هیات دولت در سفر به آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر بودجه ای جهت ارتقای شاخص های فرهنگی استان تصویب شده بود که سی درصد این بودجه در حدود بیست میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و توجه دولت اسلامی به فعالیت‌های دینی و مذهبی و قرآنی، احساس مسؤولیت مردم نسبت به این مشارکت‌های دینی کاهش یافته است که باید موسسات قرآنی و دستگاه‌های متولی به دنبال تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در فعالیت‌های دینی قرآنی باشند.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از ضعف مشارکت‌های اجتماعی در آذربایجان غربی گفت: این امر تنها فعالیت های قرآنی را شامل نمی شود بلکه در مدرسه‌سازی، مسجد‌سازی نیز به همین روال است.

جلال زاده تاکید کرد: در این اعتبارات فعالیت‌های قرآنی و دینی هر ساله افزایش می‌یابد شکی نیست؛ اما باید از مشارکت‌های مردمی غافل نبود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای تواشیح از سوی گروه موسسه قرآنی یس اظهار داشت: آیه قرآن نباید با موسیقی همراه باشد چراکه موسیقی اسلام قرآن است.

حجت الاسلام کفیلویی، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه نیز در این خصوص گفت: ترویج موسیقی یکی از شاخصه های جنگ نرم است.

وی تاکید کرد: در اندیشه جا انداختن موسیقی به انحاء گوناگون در ساختار بشر یکی از ترفندهای دشمنان برای پیشرفت اهداف شوم ضد فرهنگی خود در جوامع بشری است.

این استاد حوزه و دانشگاه، استفاده از موسیقی در تواشیح و آیات قرآنی را نه تنها کمک به قرآن ندانست بلکه آن را کمک به نشر موسیقی با استفاده از بسترهای قرآنی در جوامع اسلامی است.

گفتنی است، نشست مدیران مؤسسات قرآنی به درخواست استاندار آذربایجان غربی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات