۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۴۹۷

گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات مساجد اهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان، طلاب، مبلغان و ائمه جماعات مساجد اهر در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی مشترک روحانیان، طلاب، مبلغان و ائمه جماعات، مداحان، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان اهر اظهار داشت: آشنایی با حقیقت نهضت حسینی، معرفت در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که متولیان هیئت های حسینی بایستی از جلسات وعظ و سخنرانی مبلغان در جهت معرفت افزایی عزاداران بهره مند شوند، خاطر‌نشان کرد: باید با تأسی از ائمه اطهار‌(ع) و بزرگان دین در شأن امام حسین(ع) عزاداری کنیم، که این مسأله با مقابله از ورود خرافات به جلسات مذهبی محقق خواهد شد.

امام جمعه اهر ادامه داد: هیئت امنای مساجد و متولیان هیئت های حسینی در مراسم سوگواری دهه محرم تنها به عزاداری اکتفا نکنند، بلکه در کنار آن به مسائل عبادی و دینی از جمله نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که فلسفه قیام عاشورا و عزاداری امام حسین(ع)؛ امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: مداحان و ائمه جماعات با پرهیز از برخی موارد سطحی و بدون منبع موثق، اهداف والای قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشته و سیره نبوی و ائمه معصومین را ترویج کنند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت همگانی است، گفت: نباید این فریضه به صورت مقطعی و تنها در دهه اول ماه محرم مورد توجه قرار گیرد، بلکه بایستی تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی مناسب امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک وظیفه همگانی تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: ایام محرم فرصتی مناسب برای ترویج شعائر اسلامی است که نقش مداحان و ائمه جماعات در این زمینه بسیار تأثیرگذار است، از این رو بایستی با آگاهی به زمان و دشمن شناسی و ولایت مداری مجالسی در شان از بزرگواران برگزار کنیم./935/پ203/س
ارسال نظرات