۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۵۳۷
عضو شورای حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی:

احکام دینی بستر امنیت و آرامش اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: فلسفه اصلی احکام و دستورات دینی در مکتب اسلام کمک به رشد و تعالی معنوی انسان در بستر آرامش و امنیت اجتماعی است.
سيد‌محمد فخري،مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه و عضو شورای حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،در مورد حکم قصاص در اسلام گفت: این که حق حیات به عنوان حق انسانی و زیستی مورد تأکید و توجه قرآن قرار گرفته به این معنا خواهد بود که کسانی که صاحب خونی شده‌اند و یکی از خویشان ایشان به ظلم و ستم کشته شده از این حق برخوردار خواهند بود که جان قاتل را بگیرند و او را به این جرم قصاص کنند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این‌که قصاص در قرآن به عنوان عامل حیات است، گفت: هدف از قصاص ایجاد عاملی بازدارنده در جامعه برای از بین بردن زندگی انسان‌ها است؛ زیرا عنصری مهم‌تر از جان انسان وجود ندارد که اگر به سادگی و آسانی در معرض خطر قرار گیرد اجتماع از میان رفته و انسان‌های بی‌گناه کشته و به قتل می‌رسند.

حجت الاسلام فخری ادامه داد: حق امنیت به معنای عام آن که شامل امنیت جانی، مالی، سیاسی، اجتماعی و همچنین امنیت روانی فرد و جامعه است، به عنوان مهم‌ترین حق پس از حق حیات برشمرده شده است، در حقیقت امنیت به عنوان هدف انسانی در حکم نخستین مؤلفه سعادت در کنار آسایش است.

امام جمعه موقت ارومیه ابراز داشت: دین اسلام به عنوان روشن‌ترین آیین الهی برای حفظ و احیای کرامت و ارزش‌های انسانی در جامعه و دور ساختن اجتماع از توحش حیوانی و برقراری فضای مناسب برای رشد و کمال انسانی انجام برخی از احکام را بر انسان‌ ضروری دانسته است که حکم قصاص از آن جمله است./936/ت303/س
ارسال نظرات