۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۵۷۱

علمای شیعه عربستان کشتار مردم قطیف را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه قطیف عربستان کشتار شیعیان این کشور توسط نیروهای امنیتی را محکوم کردند.
علماي شيعه قطيف عربستان بيانيه علماي شيعه قطيف عربستان در اعتراض به کشتار مردم
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای شیعه قطیف عربستان با صدور بیانیه مشترکی که روز گذشته صادر شد سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز شیعیان این کشور از سوی رژیم آل خلیفه را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: مطالبه حقوق و رفع تبعیض مذهبی حق مشروع با روش های مسالمت آمیز حق مشروع جامعه است و ما کاملا اطمینان داریم که فرزندان و برادران عزیزمان با خشونت و استفاده از قدرت مخالف بوده و به روش های مسالمت آمیز پایبند هستند.

علمای شیعه قطیف افزودند: استفاده از خشونت امری غیرقابل پذیرش و خطر بزرگی بوده و خون شهروندان از حرمت زیادی برخوردار است.

امضا کنندگان این بیانیه تصریح کردند: خون شهدایی که در این حوادث جاری شد برای ما بسیار گرانبها بود، به شهادت رسیدن این جوانان را به خانواده های آنان تسلیت می گوییم و خواستار تشکیل کمیته تحقیق درباره این جنایت هستیم و مقامات کشور را به انظباط دستگاه های امنیتی برای عدم تکرار حوادث مشابه فرامی خوانیم.

علمای شیعه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم خاطر نشان ساختند: سالگرد حادثه اندوهناک عاشورا در حال فرارسیدن است و همه ما در پرتو این خاطره دور هم جمع می شویم، بر ما واجب است که شعائر حسینی در مجالس و هیئت های عزاداری را از حوادث سیاسی اخیر دور سازیم تا همگان بتوانند به صورت آزادانه و بدون آزار و اذیت به برپایی شعائر حسینی بپردازند.

علمای عربستان در بخش پایانی بیانیه خود ابراز امیدواری کردند که فتنه ها در این کشور پایان یابند.

این بیانیه به امضای حجج اسلام شیخ حسن صفار، شیخ عبدالله الخنیزی، سید منیر خباز، شیخ عبدالکریم الحبیل و شیخ منصور السلمان رسیده است.

گفتنی است در پی به شهادت رسیدن جوان 19 ساله شیعه در قطیف عربستان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در یکی از ایست های بازرسی این کشور، موجی از تنش و آشوب منطقه شیعه نشین الشرقیه را فراگرفت.

در اعتراضات گسترده ای که از سوی شهروندان شیعه در قطیف برگزار شد یک جوان دیگر توسط نیروهای سعودی به شهادت رسیدند.

پس از مراسم تشییع پیکرهای این دو شهید که در قطیف برگزار شد نیز راهپیمایی گسترده ای انجام گرفت که با یورش نظامیان سعودی همراه شد و طی این حمله نیز دو جوان دیگر به شهادت رسیدند تا آمار شهدای این حوادث به 4 تن برسد./980/ب902/گ
ارسال نظرات