۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۵۹۰
آیت الله طبرسی:

به کار بردن آلات موسیقی دور از شأن مجالس سوگواری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با تأکید براین که عزاداری مام محرم باید به گونه ای باشد که چهره ای منفی از شیعیان در اذهان ملت‌ها قرار نگیرد، افزود: قمه‌زنی و به کار بردن آلات موسیقی در عزاداری امام حسین(ع) به دور شأن شیعیان و مجالس سوگواری‌ است.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خبطه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان مازندران، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

وی، نهضت حسینی را تا ابد زنده و پویا دانست و افزود: حضور میلیونی ملت های مسلمان در عزاداری سالار شهیدان نشان دهنده ماندگاری حماسه عاشورا است.

خطیب جمعه ساری با بیان این که نور امام حسین(ع) دنیا را روشن کرده است، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شده است و امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به نقش وعاظ و خطبا در تبیین صحیح پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه به گونه تأثیر‌گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره‌گیری مناسب از آن شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مداحان باید از بیان اشعار نامتعارف و غلو آمیز به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود و وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

وی با بیان این که مداحان اهل‌بیت(ع) باید عظمت و فضائل ائمه و عبرت‌های عاشورا را به گونه‌ای برای مردم بیان کنند که نسل جوان در جریان واقعه کربلا قرار گیرند، اضافه کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که عزاداری مام محرم باید به گونه ای باشد که چهره ای منفی از شیعیان در اذهان ملت ها قرار نگیرد، افزود: قمه زنی و به کار بردن آلات موسیقی در عزاداری امام حسین(ع) به دور شأن شیعیان و مجالس سوگواری است.

وی با بیان این که دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا چهره ای خشن از شیعیان را در عزاداری های ماه محرم به دنیا نشان دهند، تصریح کرد: همان طور که مراجع عظام تقلید نیز فتوا دادند قمه زنی در ماه محرم حرام است و در هیچ جایی از عزاداری های ائمه اطهار(ع) نیز این مسأله وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی مهم نیاز جامعه اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج امروز یک تفکراست و این تفکرناب باید در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش آفرینی بسیج و بسیجیان در طی سال های گذشته در حوزه های مختلف افزود: بسیج امروز مظهر صبر و استقامت، ایثار و عشق به انقلاب است.

امام جمعه ساری با اشاره به تشکیل نیروی مقاومت بسیج در سال 58 از سوی امام خمینی‌(ره) گفت: این اقدام امام راحل ماندگار شد و این نیروی کاملاً مردمی در طول سال های گذشته خدمات فراوانی را به جامعه ارائه داده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقویت بسیج را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید در جهت تقویت این نیروی مردمی تلاش کنیم.

آیت الله طبرسی کسب بصرت و آگاهی را برای سطوح مختلف جامعه به ویژه بسیجیان ضروری دانست و تصریح کرد: بسیج امروز باید با بصیرت و آمادگی کامل ازانقلاب و حریم ولایت دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نشام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب برای مقابله با انقلاب اسلامی جنگ نرم را در پیش گرفته اند.

امام جمعه ساری، نقش بسیجیان برای مقابله با جنگ نرم دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز بسیج باید با تقویت قدرت نرم افزاری خود، در مقابل جنگ نرم دشمنان انقلاب ایستادگی و ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش خصمانه آمانو در مورد انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: گزارش صددرصد خلاف آمانو در واقع برنامه برای به زانو درآوردن نظام اسلامی ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب بود./950/پ201/س

ارسال نظرات