۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۵۹۱

گردهمایی بزرگ روحانیان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، گردهمایی بزرگ روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه های علمیه شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین، صبح امروز در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه این استان با کمبود روحانی و مبلغ رو‌به‌رو است، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 806 مسجد در استان اردبیل وجود دارد که تنها 630 روحانی فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مناطق روستایی و محروم و دورافتاده از وجود معنوی مبلغان دین محروم هستند، خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود روحانی در ایام تبلیغی سال، استان اردبیل همواره میزبان مبلغان اعزامی از قم است.

حجت الاسلام ستوده با تاکید بر گسترش حوزه های علمیه و بازگشت روحانیان بومی مقیم دیگر شهرها به ویژه قم گفت: در شرایطی که نظام اسلامی ایران در معرض شدیدترین آماج حملات فرهنگی و تبلیغی غرب واقع شده است، گسترش فعالیت تبلیغی روحانیت بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که دشمنان جنگ تمام عیار سایبری علیه باورهای دینی مسلمانان به ویژه تشیع آغاز کرده اند، افزود: دشمنان با ترویج بیش از 80 هزار شبهه علیه شیعه تبلیغ می‌کنند که برای مقابله با چنین هجمه سنگین تعیین استراتژی دقیق تبلیغ و ترویج چهره واقعی دین ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اصول موفقیت در تبلیغ دین اظهار داشت تبلیغ چهره به چهره و عمل‌گرا بهترین نوع تبلیغ مبانی دینی به شمار می‌رود که بایستی روحانیت با بهره‌مندی از اصول مخاطب شناسی و زمان شناسی به آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام ستوده با تاکید بر قدرشناسی از فرصت تبلیغی ایام محرم تصریح کرد: علما و روحانیون باید قدر منابر ماه محرم و دیگر ایام تبلیغ و ترویج دین را بدانند و از این فرصت در راستای شهبه‌زدایی از چهره دین استفاده کنند.

وی نقش تبلیغی روحانیت در مجالس عزاداری را بسیار حساس و خطیر ارزیابی کرد و افزود: روحانیت اجازه ندهند عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو با برخی اعمال نابخردانه چهره دین و اسلام را خدشه دار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل توجه به عزاداری سنتی و مقابله با بدعت‌ها در ویژه برنامه‌های سوگواری را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: نظارت روحانیت در مجالس عزاداری بایستی مداوم و همراه با صمیمیت و منطق باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات