۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۶۰۲
آیت الله موسوی جزایری:

‌شعار «هیهات من الذله» تاریخی‌ترین شعار قیام‌های ظلم‌ستیز است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) در روز عاشورا را شعاری تاریخی و ماندگار در تاریخ برشمرد و تأکید کرد: قیام ملت‌های مسلمان منطقه و هر قیامی که در مقابل ظلم به پاخیزد برگرفته از شعار هیهات من الذله است.
آيت الله موسوي جزايري در نماز جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به جمله «ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه» افزود: هرانسانی در زندگی خود می تواند به اندازه ظرفیتش از این مصباح الهدی که همانا امام حسین(ع) است بهره برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) در روز عاشورا را شعاری تاریخی و ماندگار در تاریخ برشمرد و تصریح کرد: قیام ملت های مسلمان منطقه و هر قیامی که در مقابل ظلم به پاخیزد برگرفته از شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیجیان با حضور خود در جنگ تحمیلی که نماد مبارزه کفر با اسلام بود توانستند عظمت اسلام را بار دیگر به جهانیان ثابت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران در قالب و شاکله بسیج با هجوم به جبهه های نبرد حق علیه باطل توانست پاسخی کوبنده به مستکبران جهان دهد و این افتخار برای ما کفایت می کند که خادم بسیجیان باشیم.

استاد فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که هفته اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، ابراز داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و ایشان بارها در نامه های خود به اصحاب و یارانش این مطلب را بازگو کرده بود.

امام جمعه اهواز با اظهار تأسف نسبت به احیای فریضه امربه معروف ونهی از منکر در جامعه تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر را می توان غریب ترین فریضه الهی در جامعه برشمرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه گفت: مردم باید به افرادی مؤمن، متقی و صالح رأی دهند تا خدمتی صالحانه به نظام و انقلاب اسلامی ایفا کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان به شهادت شهید مدرس اشاره کرد و افزود: این شهید وارسته استاد و الگوی امام خمینی(ره) بود و در زمان حیات خود همواره سعی در اسلامی شدن قوانین مجلس داشت./9464/پ201/س
ارسال نظرات