۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۶۱۱
رییس دفتر سیاسی جنبش حماس:

مقاومت فلسطین بیمی از تهدیدهای دولت نتانیاهو ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه مقاومت فلسطین بیم و هراسی از تهدیدهای نتانیاهو ندارد، این تهدیدها را نشانگر درستی مسیر پیش روی مقاومت دانست.
خالد مشعل
به گزارش خبرگزاری رسا، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه با رد تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص توافق حماس و فتح، تاکید کرد: ما بیم و هراسی از تهدیدهای دولت نتانیاهو و برگزاری نشست کابینه امنیتی رژیم اشغالگر نداریم، بلکه این تهدیدها نشانگر آن است که در مسیر درست قرار داریم و مسیر درست همان مسیر آشتی و وحدت است.

این در حالی است که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته، پس از دیدار خود با خالد مشعل در قاهره از آغاز مشارکت فلسطینی جدیدی میان این جنبش فلسطینی خبر داد. خبری که به سرعت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به مخالفت واداشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین، روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرده بود که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکرات سازش با حماس را متوقف سازد. این در حالی بود که پیشتر بارها از محمود عباس خواسته بود تا از مذاکره با حماس دست بردارد و به جای آن صلح با رژیم صهیونیستی را برگزیند. اما عباس با رد اعتراض های نتانیاهو، اعلام کرده بود که مساله مذاکرات مربوط به اوست که رییس تشکلات خودگردان فلسطین است.

خالد مشعل در ادامه با تاکید بر اینکه ملت فلسطین از هرگونه اقدامی که مصلحت خود را در آن می بیند، بیم و هراسی ندارد، افزود: چرا از دشمن بترسیم در حالی که ستمگری خود را به صورت روزانه در حق همه فلسطینی ها ادامه می دهد و از مرتکب شدن هرگونه تجاوزگری و ستمگری علیه ملت فلسطین ابایی ندارد.

وی با اشاره به دستیابی به توافقات مثبت و چشم گیر میان حماس و فتح، گفت: جلسه دیگری در بیست و دوم ماه میلادی آینده برگزار خواهد شد و در آن مساله سازمان آزادی بخش فلسطین و چگونگی بازسازی ساختار و تشکیلات آن بررسی خواهد شد و نیز به مساله انتخابات آینده و موضوعات سیاسی نیز خواهیم پرداخت.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام اینکه هنوز زود است که در خصوص نامزدی افرادی از حماس برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین صحبت کنیم، گفت: در جلسه آینده مقام های فتح و حماس، مسایل سیاسی باقیمانده حل و فصل خواهد شد و دستورات لازم به رهبران حماس در داخل و خارج از فلسطین برای چگونگی موضع گیری در خصوص آینده سیاسی فلسطین صادر خواهد شد.

وی همچنین تمامی گروه ها و نیروهای فلسطینی را به تلاش در راستای منافع فلسطین و اولویت دادن به مسایل داخلی خود و خاتمه بخشیدن به چنددستگی ها و اختلاف ها و نیز تلاش برای برقراری صلح و سازش ملی و توافق بر برنامه های سیاسی و پرونده سازمان آزادی بخش فلسطین فراخواند و ابراز امیدواری کرد که عباس همچنان در برابر فشارها استوار بماند.

خالد مشعل، مقاومت با تمامی ابزارهای ممکن و از هر راهی از جمله در دست گرفتن سلاح را حق مسلم هر ملتی که دچار اشغالگری شود دانست و افزود: ما خواستار همکاری در مسایل مشترکی هستیم که پیرامونشان به توافق دست یافته ایم یعنی مقاومت مردمی که از نقاط اشتراک ماست و از راه مقاومت مردمی بود که به انتفاضه اول رسیدیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات