۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۶۳۱
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛

گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم با حضور رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم، امروز (5 آذرماه) با حضور آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی و جمعی از اعضای تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در دفتر رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اقدام‌های انجام شده در این حوزه را مثبت ندانست و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام‌هایی در راستای احیای ارزش‌های اسلامی انجام گرفت که بخشی موفقیت‌های خوبی داشت و بخش دیگر با کندی پیش رفت.

وی با بیان این‌که ده‌ها سال قدرت در دستان افرادی دین‌ستیز، عامل بیگانگان و دشمنان اسلام بود که در تضعیف مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی کوتاهی نکردند و می‌خواستند ریشه دین را بکنند، گفت: خداوند متعال به برکت رهبری‌های امام راحل و همت مردم مسلمان این توطئه‌های شوم را خنثی کردو نظام اسلامی برقرار شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) یادآور شد: کسانی توقع داشتند در همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، مشکلات یک روزه حل شود و این توقع غیرواقع‌ بینانه بود، اما چیزهایی بود که در حد واقع‌بینانه هم تحقق پیدا نکرد و سرعت مطلوب نداشت.

وی تصریح کرد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر از همان آغاز مطرح بود و برخی از مراجع هم پیشنهاد کردند که وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تأسیس شود اما آن کارها نشد و در حد ستاد هم که باقی مانده است، کار با نوساناتی همراه است.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسین احمدی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به ارایه گزارش مختصری از فعالیت‌های این معاونت پرداخت و گفت: هیأت‌های مذهبی، مساجد و اصناف زیر مجموعه تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر 50 مسجد فعال شده است و مقدمات صدور حکم تشکیل این شورا در 53 هیأت مذهبی نیز در دست اقدام است و این در حالی است که شورای امر به معروف و نهی از منکر 50 اتحادیه‌ صنفی نیز فعال شده است.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: گروه‌های مردمی چه گروه‌های روحانیت، دانشجویان، کسبه و اصناف جدای از شوراهای تشکیل شده در این مجموعه به فعالیت مشغول هستند و کمیته بانوان این معاونت نیز با دارا بودن 250 عضو در برخی نقاط مانند اطراف حرم فعالیت دارند.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: افرادی که می‌خواهند گروه‌های مردمی تشکیل دهند یا در مساجد و هیأت‌های مذهبی فعال باشند می‌توانند با تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم به شماره 2920970 و 2902920 تماس بگیرند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات