۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۶۳۶
استاد حوزه علمیه خواهران:

بدحجابی با حقوق فطری زن منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مراغه با تاکید بر این‌که بانوان نیازمند آرامش و امنیت هستند، گفت: بدحجابی با حقوق فطری زن منافات دارد.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فاطمه جوانی، استاد ‌حوزه علمیه خواهران مراغه، امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع حجاب که در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ترویج بی‌حجابی، بی‌بند و باری و بی‌توجهی به بنیان خانواده در غرب با فطرت و حقوق درونی بانوان منافات دارد.

وی با بیان این‌که بدحجابی با حقوق فطری زن منافات دارد، خاطر‌نشان کرد: ترویج اعتقادات انحرافی و القائات ضددینی غرب در راستای ناتوی فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران صورت می‌گیرد‌ که بایستی بانوان و دختران آگاه به توطئه‌های شوم دشمنان باشند.

جوانی با تأکید بر این‌که زنان باید در عرصه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی حضور چشمگیری داشته باشند، گفت: حضور زنان باحجاب در عرصه‌های مختلف نه تنها مشکل‌ساز نبوده؛ بلکه ارزش و شخصیت آن‌ها را بالا برده است.

این استاد‌ حوزه علمیه خواهران مراغه ادامه داد: حجاب و عفاف محدودیت نبوده بلکه منزلت و عفت زنان را در جامعه ارتقا داده و سبب پیشرفت و عزت آنان می شود، مبانی دینی هیچگاه مسلمانان را به دوری از اجتماع سفارش نکرده است.

وی با بیان این‌که دشمن در جنگ نرم، حجاب و عفاف بانوانی ایرانی را هدف قرار داده است، گفت: زنان ایران اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار داده و با بصیرت و هوشیاری نسبت به خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان اقدام کنند.

جوانی خواستار ارائه الگوهای جذاب و جوان‌پسند حجاب اسلامی از سوی مراکز طراحی مد و لباس شد و تصریح کرد: گرایش تعدادی از جوانان به مدهای غربی و زننده، نشان از ‌آگاهی‌نداشتن ‌نسبت به مبانی دینی و عواقب این حرکت است، بایستی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب و عفاف با اصول مورد تاکید اسلام گسترش یابد./935/پ202/س
ارسال نظرات