۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۶۴۹
آیت الله طبرسی:

شخصیت امام حسین معروف علمی و عینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب با شهادت امام حسین‌(ع) می‌خواستند امر به معروف و نهی از منکر را نیز محو کنند، بیان داشت: اما با وجود همه این تلاش‌ها این فریضه دینی هر روز تقویت می شود چون امام حسین (ع) معروف علمی و عینی بود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در ساری توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی، عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه اطهار(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه معصومان‌(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره فرا رسیدن ماه محرم، امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای دین خدا در واقعه تلخ و غمبار عاشورا مظلومانه به شهادت رسیدند.

آیت الله طبرسی، یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران را تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:  اجرای این فریضه الهی در نظام اسلامی نشأت گرفته از بعثت، محرم و عاشورا است.

وی با اشاره به این که محرم فرصت خوبی برای برای همه ما است، ادامه داد: محرم یک رسانه هزار چند ساله است و اگر می خواهیم تعبیر درستی داشته باشیم می توانیم بگوییم محرم رسانه شیعه و اسلام است و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهید رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب با شهادت امام حسین‌(ع) می خواستند امر به معروف و نهی از منکر را نیز محو کنند، بیان داشت: اما با وجود همه این تلاش‌ها این فریضه دینی هر روز تقویت می شود؛ چون امام حسین (ع)معروف علمی و عینی بود.

آیت الله طبرسی افزود: ما در هفته احیا‌ و هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم و باید از امام حسین(ع) الهام بگیریم و این الهام را هم به جامعه و نسل جوان اعلام کنیم که آهاب عاشوراییان آهای جوانان آهای زنان، مردان و فرزندان امام حسین(ع) حجاب داشتند، آنها اهل عبادت و نماز بودند که که نمونه آن روز عاشورا امام حسین(ع) اول نماز ظهر را به جا آورد و بعد به میدان جنگ رفت و شهید شد.

وی، محرم را ماه بصیرت دانست و با بیان این که مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ آن را مطرح کردند و هنوز هم بر جای خودش باقی است، گفت: ماه محرم یکی از اعتباراتش این است که خط و خطوط انحرافی و فتنه را مطرح کنند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیان علاوه بر سخنرانی و دیگر خطابه های خود باید یخشی از سخنرانی‌های خود را به این مسأله در پیش اختصاص دهند و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم و آنچه را که خطوط و نقشه هایی را که دشمنان برای ما می کشند را باید خنثی کنیم./950/پ201/س

ارسال نظرات