۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۶۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

مسجد و روحانیت مهم‌ترین عامل جهت‌دهی بسیج هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این که مساجد مرکز بسیج مردمی بر ضد اهداف شوم دشمن است، گفت: تشکیل بسیج دو عامل بی‌بدیل و غیر قابل انکار دارد که یکی مساجد و دیگری روحانیت است.
بسيج
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، بسیج را مولد و پدید آورنده باورها و ارزشهای فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: با مشاهده به تاریخچه بسیج در می یابیم که در زمان رسول اکرم (ص) هر چند که ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی نبود لذا پیامبر اکرم (ص) نیروهای دفاعی و رزمی داشتند که آنها در غزوات و میادین نیرد به عنوان نیروی مردمی که همان بسیج مردمی می باشد به یاری پیامبر می شتافتند و هر کدام از آنها دارای شغل خاص بودند از جمله کشاورز، باغبان، کاسب، کارگر و .... که وقتی دشمن به آنها حمله می کرد به دستور پیامبر جهت دفاع از خود و ناموس آماده جنگ می شدند.

وی با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفین بدستور امام خمینی (ره) در کشور ایران اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حرکتی فرهنگی بودیم که به واقع درجهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بشمار می آید و در این مسیر شاهد تشکیل ارگانها و هسته های انقلابی نظیر سپاه، کمیته های انقلاب و غیره بودیم که نقش مردم در این حرکت و تلاش چشمگیر و موثر بود به نظر می رسد بعد از رشد این نهادها مردم به این فکر اقتادند که بایستی جهت کسب آمادگی در مقابله با دشمنان انقلاب آموزشهای رزم نظامی را ببینند و طبیعتا حرکتی به نام بسیج در پایگاه‌ها و مساجد بوجود آمد که آموزشهایی هم فراگرفتند. لذا امام خمینی(ره) در 5 آذرماه 1358 فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی را صادر کردند.

حجت الاسلام ستوده مساجد و روحانیت را مهم‌ترین عوامل حرکت بسیج در جامعه عنوان کرد و گفت: به نظر حضرت امام(ره) برای پیدایش و تقویت روح ایمان در میان مردم که موتور حرکت بسیج هستند دو عامل بی بدیل و غیر قابل انکار دارد که یکی مساجد و دیگری روحانیت است که مساجد مرکز بسیج مردمی بر ضد اهداف شوم دشمن است. مسجد در اسلام و در صدر اسلام همیشه مرکز جنبش حرکت های اسلامی بوده، از مسجد، تبلیغات اسلامی شروع می شد و با روشنگریهای روحانیت عقاید و افکار نیروهای بسیج تقویت شده و در راستای دفاع از وطن بکار گرفته می شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانی خود به تبیین علت موفقیت بسیج پرداخت و گفت: علت موفقیت بسیج، از جنس مردم بودن است و اینکه از لحاظ فرهنگ و سازمان کاملاً مردمی است به دلیل همین امر دربرخی حوادث جامعه، بسیج سرعت عمل لازم را در کم کردن تهدیدات دارد که در کنار احساس مسئولیت، انگیزه‌ی بالا، حس شهادت طلبی و ایثار در اجرای سریع و دقیق عامل موفقیت بسیج بشمار می رود.

وی در پایان گفت: از آنجا که معمار بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) و نیز مقام معظم رهبری مد ظل العالی در سخنان گهر بارشان این همه در باره عظمت و بزرگداشت بسیج تاکید کرده اند نتیجه می گیریم مسؤولان در برابر حفظ روحیه ایثار و خدمت که از ویژگیهای بسیجیان است مسئول هستند، و باید با تمام وجودشان از این نهاد مقدس در برابر هر گونه تهدیدی که میتواند به نهاد بسیج ضربه وارد کند حمایت و پشتیبانی کنند./935/د102/س
ارسال نظرات